חברת EV מוטורס, יבואנית מותגי הרכב הסינים JAC ו-WM, הכריזה על חתימת הסכם מול חברת יאשין בניית מרכבים (Yangzhou Yaxing Motor Coach, שמה המלא) לייצוג מותג יורייס (Eurise) בישראל. מותג זה מצטרף לאגף הפונה לקהל מסחרי/מוסדי שכן EV מוטורס היא גם יבואנית מותג LEVC (המונית הלונדונית, מסחרית) ומותג ANKAI לאוטובוסים. 
 

מעט הפרטים שישנם

מותג יורייס הוא מותג צעיר יחסית והפרטים עליו ברשת מועטים מאוד. מדובר במותג לכלי רכב מסחריים של חברת יאשין הממוקמת ביאנגזו שבסין. מקורותיה של החברה נעוצים אי שם בשנת 1949 אך זו עברה מספר רב של מיזוגים ושינויים לאורך השנים כולל פעילות במגוון תחומים שונים. 

גם במסחרי: מותג סיני נוסף בדרכו לישראל
צילום: יצרן

הפעילות בתחום הרכב החלה בשנת 1958 עם מעבר מטה החברה ליאגזו שם החלה בייצור טרקטורים וציוד חקלאי כאשר בשנת 1979 החלה בייצור שלדות אוטובוסים. לאורך השנים עברה החברה להתמקד בתחום זה, החלה לייצר גם מרכבים עד שבשנת 1998, לאחר שלל גלגולים שונים, קמה במבנה ובשם הנוכחי. מותג יורייס צפוי להתמקד בכלי רכב מסחריים ובכוונתה לפנות עימו לשווקי ייצוא.

בשלב זה הפרטים אודות תכניות השיווק בישראל מעטים, אולם מהיבואנית נמסר כי דגמי יורייס יגיעו לכאן עם תקינה אירופאית מלאה. בשלב ראשון צפוי להגיע רכב מסחרי ששמו טרם נמסר. לרכב משקל כולל של 4.5 טון כך שככל הנראה מדובר במסחרי ב"גודל מלא" הצפוי להתמודד מול כלים דוגמת מקסוס e-דליבר 9. למסחרי של יורייס כושר העמסה של עד 1,250 ק"ג, סוללת 105 קוט"ש וטווח נסיעה של עד 300 ק"מ לפי תקן WLTP. מועד הגעת הכלים לישראל טרם נמסר.

גם במסחרי: מותג סיני נוסף בדרכו לישראל
צילום: יצרן