מכשירי תנועה, יבואנית דגמי סוזוקי לישראל, הודיעה על חתימת הסכם לרכישת השליטה בחברת EV מוטורס אשר לה מספר זכיונות ליבוא מותגי רכב מסין. 

נזכיר, חברת EV מוטורס החלה בפועל בשיווק ישיר של כלי הרכב אשר מיובאים על ידה באוגוסט 2021 עם השקת מותגי JAC ו-LEVC, מותג ה"מונית הלונדונית", בישראל. לצד אלה הוכרזה גם התחלת שיווק מותג האוטובוסים אנקאיי (Ankai). בהמשך נוספו זיכיונות יבוא גם עבור מותגי WM, ארקפוקס (Arcfox) בתחום הרכב הפרטי ומותגי Weichai ו-Eurise/Yaxing בתחום הרכב המסחרי.

מותג נוסף ומעניין במיוחד הוא לוטוס שלפי דיווחים אחדים נכנס גם הוא לרשימת הזיכיונות של היבואנית הצעירה שבסיסה בנתניה.

LEVC
צילום: יצרן
 

הרכישה

מכשירי תנועה מיבאת לישראל כיום מותג אחד – סוזוקי – לאחר שבעבר מכרה את זכיונותיה למותגי פורשה, ג'יפ, דודג' וקרייזלר. סוזוקי עצמה מתמהמהת עם הצגת כלי רכב חשמליים – הדגם הראשון צפוי לראות אור רק בשנת 2025 – כך שהמניע לצאת ולחפש מותגים חדשים המתמחים בכלי רכב חשמליים ברור.

בהתאם לרוח התקופה גם כאן נבחרו מותגי רכב המגיעים מסין ומציעים מגוון רחב של דגמים חשמליים, כאשר ביבואנית בחרו לרכוש את חברת EV מוטורס אשר ברשותה מגוון זיכיונות ליבוא מותגים שונים הפועלים בתחומים שונים (רכב פרטי, מסחרי, אוטובוסים ותשתית קיימת. 

לפי ההודעה לעיתונות מכשירי תנועה חתמה על הסכם לרכישת מניות השליטה בחברה תמורת 40 מיליון שקלים. בעלי השליטה בעבר – אוהד זליגמן, אדודאר דורון, רפי כהן ואבי פרנסיס – ימשיכו להחזיק במניות החברה.

מכשירי תנועה EV מוטורס
צילום: מורג ביטן