רנו חשפה בתערוכת מינכן את הדור החמישי של הסניק, המאמץ את הכינוי E-Tech, לציון ההנעה החשמלית. הסניק, אחד מהחלוצים בסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים הגוסס, הפך לקרוסאובר חשמלי השומר על אופי פרקטי, תוך התמקדות בקיימות ובבטיחות.

גרסת הייצור דומה לקדימון שהוצג בשנה שעברה, 'סניק ויז'ן קונספט', ומידותיה מציבות אותה בין הגרסה הקצרה לארוכה (גרנד סניק) של הדור היוצא; האורך עומד על 447 ס"מ, הרוחב על 186.4 ס"מ, והגובה על 157.1 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 278.5 ס"מ - אך למרות המידות הנכבדות, הסניק יוצע עם חמישה מושבים בלבד.

רנו סניק E-טק
צילום: רנו

פרקטיות הייתה המוקד של הסניק לדורותיו, והדור החדש אינו יוצא דופן; הוא מציע 39 ליטר של אחסון בתא הנוסעים, ושופע פטנטים דוגמת משענת יד אחורית רב-תכליתית הכוללת מחזיקי כוסות, תא אחסון, יציאות USB-C כפולות, מעמדי סלולרי מתקפלים ומטען אלחוטי.

תא המטען עצמו דווקא קטן במעט מבעבר, 545 ליטר, אך יכול לצמוח ל-1,670 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.

רנו סניק E-טק 2024
צילום: רנו

מרכיב חשוב נוסף של הסניק E-טק החדש הוא "קיימות", ורנו טוענת כי עד 24% מהחומרים ברכב ממוחזרים, כאשר 90% מהמסה שלו ניתנת למחזור (כולל הסוללות). תא הנוסעים נטול עור, ועושה שימוש בחומרים ביולוגיים וידידותיים לסביבה.

סביבת הנהג דומה לזו המוכרת מהמגאן E-טק, כולל לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ'. האבזור כולל עד 30 מערכות עזר לנהג, ויש גם גג זכוכית פנורמי ייחודי; ניתן להפוך את זכוכית הגג משקופה לאטומה בלחיצת כפתור, וניתן לעשות זאת בנפרד עבור הנוסעים מלפנים ומאחור. לטענת רנו, הוויתור על וילון גג מכני חוסך במשקל ומוסיף 3 ס"מ של מרווח ראש.

רנו סניק E-טק סביבת נהג
צילום: רנו

הסניק החשמלי חולק את ארכיטקטורת CMF-EV עם המגאן E-טק וניסאן אריאה, ויהיה זמין עם שתי אופציות סוללה ושתי יחידות כוח.

גרסת הכניסה מפיקה 170 כ"ס ו-28.5 קג"מ, ומארז סוללות של 60 קוט"ש מאפשר טווח של 418 ק"מ. הגרסה הבכירה תקבל מנוע חשמלי חזק יותר המפיק 218 כ"ס ו-30.6 קג"מ, ותוצמד לסוללה גדולה יותר של 87 קוט"ש שתספק יותר מ-620 ק"מ. של טווח.

השיווק באירופה מתוכנן לתחילת 2024. מחירים טרם פורסמו.

רנו סניק E-טק השקה
צילום: רנו