סקייוול, יצרנית הרכב הצעירה מסין (הוקמה ב-2017), היא חלק מקונצרן סקייוורת' (1988) הענק הפועל בתחום הטלוויזיות, מוצרי אלקטרוניקה, טלפונים ניידים, אוטובוסים ועוד. כאמור, לקראת סוף העשור הקודם החליטה הקבוצה להיכנס גם לתחום הרכב עם השקת מותג עצמאי המוכר בישראל כסקייוול. את הדרך המקומית החל המותג בסוף שנת 2021 כאשר מסירות בפועל החלו בשנת 2022.
 

הביקור בישראל

ישראל היא מהשווקים הראשונים של המותג הצעיר מחוץ לסין, וככזו זוכה לתשומת לב משמעותית יחסית מצד קבוצת התעשייה הסינית. ואכן, ממש לאחרונה חזרה לסין משלחת של למעלה מ-30 אנשי עסקים ובכירים בקבוצת סקייוורת' – בראשה עמד נשיא סקייוורת', חואנג חושנג. את המשלחת אירחו נציגי היבואנית בישראל – יורם, משה ויגאל כדורי בעלי קבוצת כדורי ומעוז אלמגור, מנהל פעילות המותג בישראל. 

ביקור סקייוורת'
צילום: גדי סיארה

בביקורה בישראל המשלחת נפגשה עם מגוון רחב של חברות הייטק ישראליות ואנשים עסקים שונים, בראשם מפגש עם שר הכלכלה ניר ברקת ושר האנרגיה ישראל כץ.

בין המפגשים שטח נשיא סקייוורת' את חזונו לעתידה מותג הרכב הצעיר והתכניות להתברג בין עשר יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם עם ייצור של יותר ממיליון כלי רכב חשמליים בשנה משנת 2030. לשם כך מתכננת החברה להקים מפעל ייצור נוסף בטורקיה.

ישראל, כשוק יעד ראשוני ו"אסטרטגי" מהווה הזדמנות מעניינת בפני עצמה, כך סקייוורת'. לפי נשיא הקבוצה החברה מתכוונת להקים מרכז מחקר ופיתוח בישראל אשר "יהיה שותף מלא בפיתוח הדגמים העתידיים של המותג". בתוך כך ציין כי בעתיד יוצגו שלושה דגמים נוספים שיצטרפו להיצע לצד סקייוולל ET5 המוכר.

סקייוול מתכוונת להקים מרכז מחקר ופיתוח בישראל
צילום: גדי סיארה