אודי חשפה את ה-Q8, רכב הפנאי קופה הגדול שלה, בשנת 2018 – כמעט עשור אחרי X6 של ב.מ.וו שייסד את תת-הקטגוריה הזו. מאז עברו חמש שנים במהלכן לא מעט השתנה, אבל Q8 נותר פחות או יותר כפי שהוצג ביומו הראשון – וכעת הגיע גם תורו להתרענן קלות. נציין כי בינו לבין Q8 e-tron החשמלי אין קשר מלבד השם, שכן ה-Q8 הזה הוא למעשה גרסת 5 מושבים מעוצבת של Q7 המוכר.

אודי Q8
צילום: אודי
 

אודי Q8, העדכונים הקלים

כמקובל במתיחות פנים שכאלה המופע החיצוני עודכן קלות. ניתן להבחין בשבכה עדכנית במעט אך עיקר השינויים נוגעים ליחידות התאורה החדשות. יחידות אלה מסוג מטריקס לד מלא משלבות עם לייזר והן תורמות להופעה עדכנית ומובחנת יותר של Q8 החדש בזכות מבנה צר וחתימת תאורה ייחודית – ברמות הגימור הגבוהות ניתן לבחור מבין ארבע חתימות שונות. מעבר לכך, באודי מציינים כי יחידות התאורה החדשות מאפשרות ראות טובה במיוחד בזכות תאורת הלייזר הפעילה ממהירות של 70 קמ"ש.

אודי Q8 בנסיעה
צילום: אודי

מאחור ישנן יחידות תאורה חדשות, לראשונה מסוג OLED. המבנה נותר כשהיה עם יחידות צרות בצדדים ופס לד המחבר ביניהן אך הן זכו לרענון עיצובי. סידור זה מוצע כאופציה בתוספת תשלום ובדומה ליחידות מלפנים – גם כאן אפשרות לבחור מבין ארבע חתימות תאורה שונות. מעבר לכך, Q8 מצויד בחיישני קרבה מאחור כך שיתריע בפני רכב המתקרב אליו החל ממרחק של 2 מטרים כדי לנסות ולעורר את תשומת ליבו של הנהג המתקרב.

אודי Q8 חלק אחורי
צילום: אודי

בסביבת הנהג המופע הכולל נותר ללא שינויים משמעותיים, אולם באודי עדכנו חלק מהדיפונים, החומרים ושילובי הצבעים. כך למשל הדגם יוצע כעת כסטנדרט עם שילוב צבעים אפור הכולל דיפוני עץ באפור פחם ושטיחי "סיבי פחמן" וגימור אלומיניום חדשים עבור רמת הגימור 'S-ליין'.

במסגרת העדכון באודי טיפלו גם בממשק המולטימדיה שמאפשר כעת שימוש באפליקציות צד שלישי כמו ספוטיפי, אמזון מיוזיק ועוד אשר ניתן להוריד מחנות אפליקציות ייעודית. באודי מציינים גם כי המסכים השונים עודכנו והם איכותיים מבעבר ומדווחים גם על פריטי אבזור שיוצעו מעתה כסטנדרט: מצלמת נסיעה לאחור, סיוע לחנייה, מפתח חכם, חיישני תאורה, חישוקי 20 אינץ' (עד 23 אינץ' כאופציה) ועוד.

אודי Q8 סביבת נהג
צילום: אודי

לסיום, באודי יציעו את Q8 המחודש עם שלושה צבעי מרכב חדשים: זהב 'סאקיר', כחול 'אסקרי', ואדום 'צ'ילי'.

השאר ללא שינויים משמעותיים, כולל יחידות הכוח שנותרו כשהיו. זה אומר מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ל' בהספק של 231-286 כ"ס, בנזין V6 מוגדש עם 340 כ"ס ובראש ההיצע גרסת SQ8 בעלת מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל' המפיק 507 כ"ס. פרטים על גרסת ה-RS ישוחררו בנפרד.

אודי Q8 מושבים אחוריים
צילום: אודי