קרלוס סיינז, נהגה של פרארי, סיים ראשון בגרנד פרי של סינגפור. היה זה ניצחון ראשון של פרארי העונה – ניצחון ראשון של כל קבוצה שאינה רד בול. שני הנהגים של רד בול אפילו לא עלו לפודיום, מפנים מקום ללנדו נוריס במקלארן וללואיס המילטון במרצדס. 
 

עוד לפני המרוץ

מרגע שקרקס הגרנד פרי התייצב במסלול הרחובות הצר של סינגפור באזור מרינה ביי היה ברור שהמכונית של רד בול אינן מסתדרות בו. הביצועים שלהן היו רחוקים מאוד מהמוכר, כך שוורסטפן זינק מהמקום ה-11 ואילו עמיתו פרז מה-13, ונראה היה שבמסלול שבו קשה לעקוף שני אלה ייאלצו לוותר על הניצחון. הצמיגים במכוניות שלהם לא הגיעו לטמפרטורות העבודה האידיאליות, וייתכן ושינויים קלים שהמכוניות עברו הביאו לכך שאלה לא היו בשיאן.

גרנד פרי של סינגפור
צילום: FIA

עם תום מקצה הדירוג סיינז התייצב בראש הטור, לצידו ג'ורג' ראסל המפתיע במרצדס ומאחוריו שארל לקלר. בזינוק הצליח לקלר שפתח על הצמיגים האדומים (המהירים יותר אך העמידים פחות) לעלות את המקום השני. זו הייתה התכנית של פרארי שבאופן ברור השתמשה בלקלר כדי לנסות ולהבטיח את ניצחונו של סיינז. מכאן הוביל צמד המכוניות של פרארי בבטחה, אבל מכיוון שברור כי בסינגפור תהיה תאונה שתחייב הוצאת מכונית קוצבת  צריך היה להמתין ולראות איך הדברים יתפתחו בהמשך. 

ואכן זה קרה. תאונה של לוגן סרג'נט בוויליאמס אירעה בהקפה ה-20, וכל המכוניות אצו לנצל את פסק הזמן הזה להחלפת צמיגים, למעט רד בול שהימרה על יציאת מכונית קוצבת נוספת בהמשך. היא טיפסה קדימה אבל מהר מאוד היה ברור שנהגיה על צמיגים קשים ועמידים, אך אלו היו כבר לאחר שימוש אינטנסיבי ונהגיה הדרדרו לאחור. 

גרנד פרי של סינגפור 2023
צילום: FIA

באנדרלמוסיה שנוצרה כאשר כל המכוניות נכנסו יחד לרחבת הטיפולים המפסיד העיקרי היה לקלר. הוא עיכב משהו את כל טור המכוניות מאחוריו כדי להבטיח החלפה נקייה לסיינז. אבל בגלל זה עוכב בעמדה של פרארי (כדי שיצא באופן בטוח ממנה) וירד למקום שריאלית היה חמישי.

כעת הסדר היה סיינז, ראסל, נוריס והמילטון. קצת אחרי שרד בול החליפה צמיגים הוכרזה מכונית קוצבת וירטואלית לפרק זמן קצר בגלל שמכונית האלפין של אוקון נעצרה על המסלול. היה זה לקראת סיום ומרצדס הייתה יחידה בין המובילים שהימרה על החלפת צמיגים, ושתי המכוניות שלה עברו לצמיגים צהובים חדשים שנשמרו לאורך כל סוף השבוע עבור תסריט כזה. 

פורמולה 1
צילום: FIA

שתי המכוניות שלה חזרו למסלול והיו מהירות מהיתר. חיש קל הן הדביקו את זו של לקלר שלא ביצע מהלך דומה (למרות שפרארי כנראה הייתה), ואז החל לחץ אדיר של ראסל (והמילטון מאחוריו) על נוריס שהיה צמוד לסיינז. מי שבא לעזרת נוריס היה למעשה סיינז שנהג בחכמה רבה. הוא ידע שלשניהם אין סיכוי מול מכוניות המרצדס כרגע והסיוע שלו הגיע בכך שהקפיד שלא להתרחק מנוריס ליותר משנייה. זה אפשר לנוריס לפתוח בישורת את כנף ה-DRS שנועדה לסייע למכונית עוקפת לצבור מהירות. המשמעות הייתה שהמכוניות של מרצדס לא הצליחו לעבור אותו באזור בו זה הדבר היה אפשרי; בדיוק במקום בו הן יכלו לפתוח כנף ולהאיץ, גם הוא עשה זאת. ואז בהקפה האחרונה שגה ראסל והתנגש בקיר האכזר. הוא הוריש את המקום השלישי להמילטון שגם קבע את ההקפה המהירה ביותר במירוץ. זה היה קורע לב ממש. וורסטפן הצליח למזער נזקים וסיים במקום החמישי (גם בזכות הפרישה של ראסל). 

הניצחון המפתיע של פרארי אולי דחה את האפשרות שוורסטפן יוכתר כבר כאלוף עולם כבר במרוץ הבא ביפן, אבל בכל אופן, איש אינו מאמין שהתוצאות המרוץ בסינגפור מהוות נקודת מפנה. 

גרנד פרי של סינגפור
צילום: FIA

גרנד פרי סינגפור, מרינה ביי, 17.9.23

1. קרלוס סיינז – פרארי 
2. לנדו נוריס – מקלארן 
3. לואיס המילטון – מרצדס 
4. שארל לקלר – פרארי
5. מקס וורסטפן – רד בול 
6. פייר גסלי – אלפין 
7. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
8. סרג'יו פרז – רד בול
9. ליאם לאוסון – אלפא טאורי
10. קווין - מגנוסן – האס.

אליפות העולם לנהגים לאחר 14 מרוצים (מ-22) 

1. מקס וורסטפן – 374 נק' 
2. סרג'יו פרז – 223 נק' 
3. לואיס המילטון – 180 נק'
4. פרננדו אלונסו – 170 נק' 
5. קרלוס סיינז  – 142 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 14 מרוצים (מ-22) 

1. רד בול – 597 נק' 
2. מרצדס – 289 נק'
3. פרארי – 265 נק'
4. אסטון מרטין – 217 נק' 
5. מקלארן – 139 נק' 

גרנד פרי של סינגפור
צילום: FIA