לי רויו הוא מנהל המוצר של ליפמוטור שהתייצבה בתערוכת מינכן עם תצוגה מכובדת שכללה ארבעה דגמים, והוא מדבר על דרכה של החברה באירופה. 

"C10 תעבור בשנה הבאה תקינה אירופאית מלאה ואז נתחיל בשיווקה. יש לנו עוד דגמים כבר כעת, אבל החידושים הבאים עבור אירופה ימצאו ביטוי ב־2025־2026, ובמסגרתם נציג את הדור הבא של C11 שיעבור תקינה אירופאית מלאה. אנחנו מכוונים באירופה לשתי מכוניות נוסעים ולרכב פנאי קטן מ־C10, ובהמשך יהיו שלושה דגמי האצ'בק בגדלים שונים ושני דגמי פנאי. ליפמוטור 03 תוחלף ב־2026; הממדים קטנים הסוללות חדשות".

ספיישל תערוכת מינכן: ליפמוטור בדרך לאירופה
צילום: יואל פלרמן

כמה פלטפורמות יש לכם?

"כרגע אנחנו מתכננים להגיע לשלוש פלטפורמות: A תהיה בסיס למכונית מיני ולרכב קומפקטי; C תשמש בסיס לרכב פנאי ולמכונית סדאן, ו־C10 החדש מבוסס עליה. D תהיה בסדאן גדולה יותר וברכבי פנאי. בשתי הפלטפורמות הגדולות יותר יהיו גרסאות גם עם שני מנועים והנעה כפולה". 

מי המתחרים שלכם? 

"כרגע אין לנו מתחרים ישירים באירופה. למתחרים בסגמנטים של מכוניות מיני וסופרמיני בתחום הקטן בעיקר מנועי בנזין. התחלנו בצרפת בכמויות קטנות, אבל כאשר יהיו לנו שני דגמים בתקינה מלאה נוכל למכור בכמויות". 

ליפמוטור C11
צילום: יואל פלרמן

כמה דגמים יש לכם בסין?

"כרגע יש לנו ארבעה דגמים אבל בתקינה שונה ואנחנו מרחיבים את ההיצע".

האם זה מאוד קשה להיכנס לאירופה?

"לא באמת. הקושי האמיתי זה למצוא ספקים וסוכנים שיהיו טובים וגם חברות מימון. כי רבים רוצים לרכוש באמצעות ליסינג. הדבר הקשה ביותר הוא להגיע למודעות, ומנגד אין לנו בעיות טכנולוגיות, כי הרמה שלנו גבוהה". 

"ליפמוטור נוסדה ב־2015, אנחנו צעירים אבל הטכנולוגיה שלנו בוגרת, ואנחנו אלה שמפתחים את המנועים, הסוללות ומערכות הניהול".

ליפמוטור C01
צילום: יואל פלרמן