בחודש יוני האחרון פיאט חשפה לראשונה את ה-600 החדשה. הקרוסאובר החדש נקרא על שם פיאט 600 המיתולוגית שהוצגה בשנת 1955, ולמעשה הקדימה בשנתיים את פיאט 500 המוכרת-יותר (שהתבססה על מכלוליה). העיצוב העגלגל והייחודי הפך את ה-600 לאייקון, על בסיסה נוצרה פיאט 600 מולטיפלה ב-1956 (שיכולה לטעון לתואר המיניוואן הקומפקטי הראשון), ולאחר שירדה מפס הייצור האיטלקי ב-1969 היא המשיכה להיבנות ולהימכר בשווקים מתפתחים דוגמת יוגוסלביה, ארגנטינה וקולומביה עד 1982, מולידה בדרך דגמים רבים שהתבססו על מכלוליה.

הדגם העדכני מתבסס על פלטפורמת e-CMP2 של סטלנטיס, אותה היא חולקת עם פיג'ו 2008, ג'יפ אוונג'ר ודגמים נוספים, וכוללת מערך טכני דומה.

פיאט 600 היברידית
צילום: פיאט

ראשונה הוצגה הגרסה החשמלית, שזכתה לסימול 600e. המנוע החשמלי זהה לזה שפגשנו בגרסאות העדכניות של אופל ופיג'ו ומציע הספק של 156 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, המסייעים לרכב להגיע ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ועד ל-150 קמ"ש. לסוללה 54 קוט"ש ברוטו (51 קוט"ש נטו), והטווח המשולב עומד על 409 ק"מ. כיאה לשמה, היא מבטיחה עד 600 ק"מ בתוואי נהיגה עירוני בלבד.

כעת נחשפים פרטים נוספים על גרסת הבנזין, העושה שימוש במערכת היברידית מתונה. ה-600 ההיברידית מונעת על ידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המוכר אף הוא משלל דגמי סטלנטיס, ומייצר כאן 100 כ"ס. אליו חובר מנוע חשמלי בהספק של 28 כ"ס המותקן בתיבת ההילוכים כפולת המצמד.

נתוני צריכת דלק טרם פורסמו, אך דווח כי האצה למאה קמ"ש אורכת 11 שניות, ושבזכות הסוללה הקטנה נפח תא מטען עומד על 385 ליטר לעומת 360 ליטר בגרסה החשמלית.

אבל הבשורה העיקרית של פיאט היא המחיר: בשוק הבית האיטלקי תעלה הגרסה ההיברידית כ-25 אלף יורו, ובשילוב עם חבילת מימון וגריטה לרכב ישן המחיר יורד לפחות מ-20 אלף יורו - פער משמעותי לעומת הגרסה החשמלית שמחירה נושק ל-30 אלף יורו.

פיאט 600 בנזין
צילום: פיאט