ניאו הוא אחד ממותגי הרכב הסיניים המדוברים בעולם, ומיובא החל מעתה על-ידי דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, שהודיעה על כך רשמית.

מכוניות ראשונות יגיעו לארץ כבר בשבועות הקרובים, ועיקר המסירות יהיו עם תחילת 2024. ניאו מיובא לישראל באופן עקיף במסגרת ניאו אירופה ודרך היבואן שלה בנורבגיה – המדינה המובילה באירופה בהטמעת רכב חשמלי – ולא באופן ישיר. יצוין כי בשווקים רבים בהם פועל המותג הוא עושה זאת באופן ישיר, באופן דומה לפעילות השיווק של טסלה.

ניאו ET5
צילום: ניאו
 

דברי ימי ניאו

ניאו הוא מיזם רכב חשמלי סיני שהחל את דרכו ב-2014 במרוצי פורמולה E וקנה את שמו בזכות מכונית מסלול חשמלית EP9 שהוצגה ב-2016. דגם זה הוא מכונית קיצון של ממש, ונועד לא רק למצב את המותג גבוה אלא גם להפגין את פוטנציאל הביצועים של רכב חשמלי; ל-EP9 מנוע לכל גלגל, ההספק הכולל הוא 1360 כ"ס והוא קבע כבר מספר שיאי מסלול.

ניאו ET5 דגמים
צילום: ניאו

ב-2018, עם התחלת ייצור הרכב הסדרתי הראשון, הונפק המותג בבורסה בניו יורק (NIO INC), והיה תוך שנים ספורות לאחד ממותגי הרכב החדשים המתקדמים והמסוקרים בתעשייה.

ב-2021 עשה ניאו צעדים ראשונים באירופה (נורבגיה), שנה לאחר מכן נכנס לשווקים אירופאים נוספים. לניאו גם מרכזי פיתוח בקליפורניה, בגרמניה (עיצוב) ובבריטניה הוא מציע מגוון של שמונה דגמים, כולם חשמליים.

Nio ET5
צילום: ניאו
 

שלושה דגמים, ועוד

עם תחילת השיווק בישראל, יוצעו שלושה דגמים של ניאו ואלה יגיעו לכאן בשבועות הקרובים: המשפחתית הגדולה ET5, מכונית הסלון ET7, ודגם הפנאי הגדול ES8 שיש לו שישה/שבעה מקומות. 

ב-2024 יגיעו לכאן דגם הפנאי בגודל בינוני ES6, דגם פנאי גדול ES7 וגרסת סטיישן ל-ET5 המכונה ET5T.

ניאו ET5 סוללה וטווח נסיעה
צילום: ניאו

בכל דגמי ניאו שני מנועים והנעה כפולה, הסוללות הן 75 ו-100 קוט"ש ובהמשך צפויה גם סוללת 150 קוט"ש. בנוסף לטעינה מהירה, ניתן להחליף את הסוללות בעמדות ייעודיות, תהליך הנמשך שלוש דקות. דלק מוטורס מכוונת לשתי עמדות כאלה כבר בשנה הקרובה. 

לשיווק השונה יש ביטויים רבים גם בממשק עם הלקוח, וזה נקרא 'משתמש'. לרכב אחריות של חמש שנים והיא כוללת גם טיפולים, גם רכב חלופי בזמן שהרכב במוסך ועל כל אלה אחראי מנהל שירות אישי. בהתאם לאופי המותג ולפעילותו, המכוניות יוצגו ויימכרו במתחמי פופ אפ מיוחדים במרכז הארץ, ובשנה הבאה ייפתח "בית ניאו" בהרצליה.

ניאו ET5 מפרט
צילום: ניאו
 

נא להכיר: ET5, המפרט

בשלב הראשון, הדגם העיקרי הפונה לשוק המקומי הוא ET5 – משפחתית-גדולה במבנה סדאן-קופה ובעיצוב אגרסיבי שתתחרה גם מול טסלה 3, יונדאי איוניק 6 ובהמשך ב-BYD סיל ודגמים דומים נוספים שיגיעו לכאן. 

בסיס הגלגלים של ET5 הוא 289 ס"מ, אורכה 479 ס"מ ורוחבה 196 ס"מ. לדלתות סגירה רכב ואין בהן מסגרת לשמשה. מקדם הגרר נכבד ועומד על 0.24.

לדגם זה שני מנועים המייצרים 489 כ"ס (285 כ"ס מאחור ו-204 כ"ס מלפנים) ו-71.4 קג"מ וההנעה כפולה; הרכב מוטה להנעה אחורית והמנוע הקדמי משולב לפי צורך. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4 שניות, הסוללות הן 75 קוט"ש ו-100 קוט"ש (ברוטו; 70.5 ו-90 קוט"ש נטו) והטווח המוצהר הוא 451 ו-583 ק"מ בהתאמה. הספק הטעינה המהירה הוא 125 קילוואט.

ניאו ET5 אבזור
צילום: ניאו

דגם זה עשיר מאוד במערכות בטיחות מתקדמות ואלה מבוססות על שפע מצלמות, לידאר ורדאר, ויש לו יכולת לנהיגה אוטונומית שלב 3 (שאינה פעילה כאן). 

ניאו ET5 זכה בחמישה כוכבים במבחן הבטיחות שנערך השנה על-ידי יורו NCAP ואלה הציונים: 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על-ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל, 83% במערכות בטיחות.

ניאו גאה בתהליך הייצור ובחומרים המשמשים את הרכב לטביעת רגל פחמנית נמוכה, אלומיניום במרכב להפחתת משקל, חומרים ממוחזרים גם בתא הנוסעים.

ניאו ET5 מושבים אחוריים
צילום: ניאו
 

נא להכיר: ET5, האבזור

ניאו ET5 מוצע ברמת אבזור אחת הכוללת, בין השאר, תאורת לד מלא, חישוקי "19, גג זכוכית ענק (ללא כיסוי אך עם הבטחה לסינון כמעט מלא של קרני השמש), תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים, צג מרכזי "12.8 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים עם אפשרות לטיהור האוויר, מערכת שמע מתקדמת עם 23 רמקולים.

יצוין כי "הסייעת הדיגיטלית", השוכנת בחלק העליון של סביבת הנהג (מעל הצג המרכזי), לא רק שמבוססת על בינה מלאכותית ואמורה להנגיש את הטכנולוגיה למשתמשים ברכב, אלא גם יכולה לנוע על צירה ולפנות אל נוסעי הרכב תוך שהיא מציגה הבעות פנים שונות לפי העניין. נשמע מוזר...

ניאו ET5 סביבת נהג
צילום: ניאו

בנוסף, מוצעת חבילת 'קומפורט' הכוללת חימום לגלגל ההגה, אוורור, עיסוי וכוונון מורחב למושבים הקדמיים, ועיסוי וחימום לשורת המושבים השנייה, בישום בחלל תא הנוסעים ועוד.
 

נא להכיר: ET5, המחירים

מחיר ET5 עם סוללה 75 קוט"ש הוא 344,000 שקלים, ומחירה עם חבילת 'קומפורט' 359,000 שקלים. מחיר הדגם עם סוללת 100 קוט"ש הוא 415,000 שקלים, וזה כולל גם את חבילת 'קומפורט'. מחיר תוספת של חישוקי "20 עם קאליפרים כתומים הוא 14,000 שקלים.

ניאו ET5 מחירים
צילום: ניאו