דאף XB – דור חדש, גם חשמלי

דאף הכריזה על דור חדש של XB, משאית החלוקה שלה. דאף XB מיועדת לעבודות חלוקה עירוניות ואזוריות במשקל כולל הנע בין 7.5 ל־19 טון ומוצעת בהנעה חשמלית או עם מנועי דיזל. לגרסה החשמלית שתי רמות תפוקה: 120 קילוואט (163 כ"ס), 950 נ"מ (96.8 קג"מ) ו־190 קילוואט (258 כ"ס) ו־1850 נ"מ (188.6 קג"מ). הסוללות הן מסוג ליתיום פרו פוספט, האנרגיה שלהן נעה בין 141 ל־282 קוט"ש והטווח עד 350 קילומטרים. הספק הטעינה המהירה הוא 150 ק"ו, למילוי עד 80% תוך 40 עד 70 דקות (לפי הסוללות). בנוסף, מוצע הדור החדש של XB עם PX-5 — 6.6 ליטר, 4 צילינדרים ב־170 עד 210 כ"ס, 71.3 עד 81.5 קג"מ — וגם עם PX-7 — 6.6 ליטר, 6 צילינדרים ב־230 עד 310 כ"ס, 91.7 עד 122.3 קג"מ. התיבה בגרסאות הדיזל היא חד־מצמדית עם 8 הילוכים, ואופציות נוספות הן ידניות עם 6 או 9 הילוכים וגם אוטומטית־פלנטרית של אליסון. במפרט הבטיחות בלימת חירום מתקדמת (כולל רישום אירוע), התרעות על רוכבי אופניים בשטח מת ועייפות, ניטור מהירות מותרת וסטייה מנתיב. דאף מציינת שדה ראייה גדול במיוחד, גם חלון בדלת הנוסע. הדגם מוצע עם תא נהג יומי, מוארך וכפול לשינה, לפי דאף הטיפוס והכניסה נוחים במיוחד, ובפנים בין השאר מסך "12. דאף XB מוצע גם בגרסה לעבודות תשתית עם מרווח גחון של 25.5 ס"מ.

eActros 600
צילום: מרצדס
 

מרצדס eActros 600 – ההשקה קרובה

מרצדס תשיק ב־10 לאוקטובר את eActros 600 — ראש־גורר חשמלי לעבודות קו ארוכות. לא נמסרו פרטים רבים, וגם הצילום, עיניכם הרואות, אינו מסגיר הרבה. מרצדס מציינת כי ל־eActros 600 יהיה טווח נסיעה חשמלי של 500 ק"מ, ובהמשך ניתן יהיה לטעון אותו בהספק של מגה ואט (1000 קילוואט).

סקניה סולרית
צילום: סקניה
 

סקניה סולרית – עוד בדרך לירוק

סקניה הודיעה כי היא מריצה תכנית ניסוי לשימוש במשטחים סולריים כמקור אנרגיה נקי לחלוטין מזיהום שיאפשר שימוש ברכב חשמלי עם סוללה, אבל עם פחות אנרגיה שמקורה בתחנות כוח. במסגרת הניסוי הנערך כעת, מדובר בשלב זה ברכב היברידי־נטען עם סוללה של 100 קוט"ש, כאשר בנגרר סוללה של 200 קוט"ש המהווה 'בנק חשמל', וזו נטענת על־ידי המשטחים הסולריים העוטפים את הנגרר בשני צדדיו ומורכבים בגג. בשלב זה מדובר לפי סקניה ב'סטארט אפ', אבל לפי אריק פאלקגרים, מוביל הפרויקט, יש לכך היתכנות גבוהה כמוצר מוגמר.