יצרנית הרכב היפנית ניסאן הכריזה על 'ניסאן הייפר אדוונצ'ר קונספט', רכב תצוגה שיוצג לראשונה לקהל הרחב במסגרת תערוכת הניידות שתיערך בטוקיו בסוף החודש. דגם זה יוצג לצד 'ניסאן הייפר אורבן קונספט', רכב תצוגה נוסף שיעסוק בעתיד כלי הרכב של היצרנית במרחב העירוני. שני הדגמים יהיו חלק מ"משפחת" דגמי תצוגה שאמורה לסלול את הדרך לדור העתיד של רכביה בכלל, החשמליים בפרט.

ניסאן הייפר אדוונצ'ר קונספט
צילום: ניסאן
 

ניסאן רוצה שתטיילו

ניסאן הייפר אדוונצ'ר קונספט הוא קדימון לרכב פנאי גדול,  אך כזה השם דגש משמעותי על ה"פנאי" לאלה המחפשים לבלות שעות וימים בחיק הטבע. הקונספט מגיע, ככל הנראה, כמענה מסוים לפופולריות ההולכת וגוברת של "חיי ואן", סגנון חיים הכולל רכב מזווד ומצויד לחיים בדרכים. נזכיר שגם פורד הציגה לא מזמן טרנזיט המכוון בדיוק לקהל היעד הזה, רק ששם מדובר כבר בדגם סדרתי.

עיצובו החיצוני עדכני, זוויתי ומאוד בולט – רמז לעיצוב העתידי של דגמי המותג – והוא מתכתב באופן ברור עם הקונספט השני והעירוני במשפחה. מעבר למופע המרשים, בניסאן מדווחים כי הקווים המצודדים שלו מסייעים לו להפחית גם בנתון הגרר.

ניסאן הייפר אדוונצ'ר קונספט
צילום: ניסאן

כדי לאפשר תנאים למחייה ממושכת ברכב בעת טיול האדוונצ'ר מציע, כך ניסאן, מרחב פנימי נדיב במיוחד – הן באופן כללי והן ביחס למימדיו. מלבד מרחב לנוסעים, האדוונצ'ר יציע נפח אחסון גדול בתא המטען שיהיו שימושי וגמיש לטובת הטענת ציוד לפעילויות שונות בטבע כמו סקי, אוהלים, קייקים ועוד.

ניסאן הייפר אדוונצ'ר קונספט
צילום: ניסאן

לפי ניסאן, אדוונצ'ר קונספט אמור לתמוך בחיי המחנאות ולא להלין בו את נוסעיו. לשם כך המושבים ניתנים לסיבוב על ציר כך שיפנו כלפי חוץ, והדלתות הנפתחות כלפי מעלה אמורות לאפשר פתח גדול, רחב ושימושי המציע שדה ראיה מוגבר לחוץ.

ניסאן הייפר אדוונצ'ר קונספט
צילום: ניסאן

מעבר לכך, מדובר ברכב חשמלי – בתאוריה חסרון בעת טיולים בחיק הטבע, אולם בניסאן מדווחים כי הדגם מוצע עם סוללה גדולה במיוחד (ללא פירוט נוסף). סוללה זו תאפשר טווח נסיעה גדול במיוחד אך חשוב מכך – תשמש כמקור אנרגיה ממנו ניתן להפעיל מגוון רחב של מכשירים במחנה: הטענת והפעלת מכשירים אלקטרוניים, מקרר, תאורה ועוד. 

כאמור, מדובר ברכב תצוגה בשלב ראשוני ביותר, הדרך לדגם הסדרתי עוד ארוכה ורחוקה. מעניין לראות אם יגיע לייצור, וכמה מהרעיונות הגדולים שלו ישרדו את המעבר לדגם הסדרתי.

ניסאן הייפר אדוונצ'ר קונספט סביבת נהג
צילום: ניסאן