בנובמבר 2022 החל שיווק מותג צ'רי בישראל, כשבשונה מהמקובל ברכבי פנאי סינים, נחתו כאן שלושה דגמים מונעי בנזין.

הקטן והזול בין השלושה הוא ה-FX, רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שנחשף לראשונה בסוף שנת 2021. מדובר בדגם הראשון בסדרת רכבי פנאי של היצרנית שתוכננו עבור השוק הגלובלי, והוא משווק בעולם גם (ובעיקר) תחת השם 'אומודה 5'.

צ'רי FX נחשף בגרסה חשמלית
צילום: צ'רי

יחידת ההנעה של צ'רי FX משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, וכעת מפרסמת היצרנית תמונות ופרטים חדשים של הגרסה החשמלית, טרום השקתה באירופה ובשווקים נוספים בשנה הבאה.

ה-FX החשמלי הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בשנחאי מוקדם יותר השנה, אך רק כעת נחשפים הפרטים הטכניים: מנוע קדמי יחיד המייצר 204 כ"ס ומארז סוללות של 61 קוט"ש, המספקים תאוצה למאה בתוך 7.6 שניות וטווח נסיעה של 450 ק"מ לפי התקן הסיני הליברלי-מדי (צפו ל-350-400 ק"מ בתקן WLTP האירופאי).

צ'רי FX נחשף בגרסה חשמלית
צילום: צ'רי

ה-FX החשמלי תומך בטעינה מהירה של עד 110 קילוואט, המאפשרת מילוי מ-0 ל-80% מהסוללה תוך 30 דקות.

מבחינה עיצובית, נעשו מספר שינויים ביחס לגרסת הבנזין, כולל חזית עם סבכה אטומה, פנסים שונים ופגוש שעוצב מחדש ומחביא את פתח הטעינה; בצדדים ישנם חישוקים ייחודיים ומאחור פגוש נטול פתחי מפלט לצד ספוילר מעט שונה.

צ'רי מתכננת להתחיל לשווק את ה-FX בשתי הגרסאות באירופה ב-2024, ויש להניח שהגרסה החשמלית תעשה במקביל עליה גם לישראל, כמתחרה לג'ילי גיאומטרי C ול-BYD אטו 3.

צ'רי FX נחשף בגרסה חשמלית
צילום: צ'רי