קונצרן סטלנטיס, שמייצר דגמים מסחריים כמעט-זהים תחת מספר מותגים שונים, שדרג את כלל היצע הוואנים והטנדרונים במטרה לעקוף את פורד כמובילה העולמית בשוק הרכב המסחרי הקל עד 2027.
 

מתחיל בקטן

המסחרית החשמלית הקטנה של החברה – הנמכרת כסיטרואן ë-ברלינגו, פיאט E-דובלו, אופל קומבו אלקטריק ופיג'ו e-פרטנר – זוכה לסוללה גדולה מבעבר (50 קוט"ש נטו לעומת 46.3) ומציעה כעת טווח של 330 ק"מ לעומת 285 בעבר. המנוע עצמו לא השתנה ועדיין מספק 136 כ"ס ו-27 קג"מ.

מסחריות קטנות של פיג'ו
צילום: סטלנטיס

האח הצפון אמריקאי של הרביעיה, ראם פרומאסטר EV, יזכה אף הוא לעדכונים, ויש לשער שטויוטה פרו אייס סיטי אלקטריק, שגם היא זהה למסחריות הקטנות הנ"ל בשינויי עיצוב ומיתוג, תזכה לשדרוגים הללו בקרוב.

כל הטנדרונים קיבלו בנוסף מולטימדיה גדולה יותר בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים מוקרן בגודל 10 אינץ', חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי ומערכות בטיחות משופרות הכוללות יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 2 ומצלמת 360 מעלות.

כל הדגמים יכולים להתחבר עתה באופן אלחוטי למערכות ניהול צי, עניין שיסייע למנהלי ציי רכב לתאם טעינה ותחזוקה חסכוניות יותר ועוד.

סיטרואן מסחרית סביבת נהג
צילום: סטלנטיס
 

ממשיך בבינוני

המסחרית החשמלית בגודל בינוני של סטלנטיס – הנמכרת כסיטרואן ë-ג'אמפי, פיאט E-סקודו, אופל ויווארו אלקטריק ופיג'ו e-אקספרט – זוכה אף היא לתוספת טווח.

הגרסה המצוידת בסוללה הגדולה (75 קוט"ש, לעומת 50 קוט"ש בקטנה) מציעה כעת טווח של 360 ק"מ, עליה של 45 ק"מ ביחס לעבר. היא גם מקבלת את אותם שדרוגים בתא הנוסעים כמו המסחרית הקטנה, וגם כאן המנוע לא השתנה (136 כ"ס, 27 קג"מ).

מסחריות אופל החדשות
צילום: סטלנטיס
 

ומסתיים בגדול

המסחרית החשמלית הגדולה של הקונצרן - הנמכרת כסיטרואן ë-ג'אמפר, פיאט E-דוקאטו, אופל מובאנו אלקטריק  ופיג'ו e-בוקסר - זוכה לסוללה גדולה יותר של 110 קוט"ש, המספקת טווח של 420 ק"מ. המנוע ממשיך כבעבר לספק 270 כ"ס ו-40.8 קג"מ.

בנוסף, מעתה ניתן להטעין את הסוללה בקצב של עד 150 קילוואט, שיפור משמעותי בהשוואה למקסימום הקודם של 50 קילוואט - כך שכעת ניתן יהיה למלא 80% מסוללה ריקה תוך 55 דקות.
גם המסחריות הגדולות זוכות לאותם שדרוגים בתא הנוסעים כמו המסחריות הקטנות והבינוניות.

מסחריות פיג'ו
צילום: סטלנטיס

לצד השיפורים המכאניים, גם העיצוב הפנימי והחיצוני של כל אחד מהדגמים עודכן כדי לשקף טוב יותר את הזהות העיצובית של כל מותג.

גרסאות הדיזל של כל הדגמים המוזכרים יזכו לכל אותם שינויים פנימיים וחיצוניים, אך סטלנטיס טרם הודיעה על שינויים מכאנים כלשהם.

מסחריות של סיטרואן
צילום: סטלנטיס

החברה גם הכפילה את מחויבותה למערכות הנעה חשמליות על בסיס מימן. כבר כעת היא מציעה מערכת הנעה מימן-חשמלית למסחריות הבינוניות שלה, ובעתיד הקרוב תוסיף אפשרות דומה למסחריות הגדולות. הן יציעו טווח של 500 ק"מ עם יכולת מילוי מיכל המימן מחדש תוך חמש דקות.

שיווק 12 הדגמים המסחריים המחודשים של סטלנטיס צפוי להתחיל לפני סוף 2023. מחירים טרם פורסמו.

מסחרית גדולה של פיאט
צילום: סטלנטיס