מרצדס הציגה את ה-GLE מתוח הפנים מוקדם יותר השנה, וכעת החברה מוסיפה להיצע גרסה היברידית נטענת ספורטיבית חדשה.

הדגם היוצא צויד במנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין המפיק 435 כ"ס ונהנה מ"בוסט" של מערכת היברידית מתונה בהספק של 21 כ"ס.

מרצדס GLE 53 AMG
צילום: מרצדס

הדגם החדש עושה שימוש באותו מנוע בנזין שעבר סדרת חיזוקים ושיפורים ומפיק עתה 449 כ"ס. ההבדל הוא שכעת מצטרף אליו מנוע חשמלי "מלא" בהספק של 136 כ"ס.

מערך זה יעניק לקרוסאובר הספק משולב של 544 כ"ס ו-76.5 קג"מ. זה מספיק כדי לאפשר ל-GLE 53 Hybrid להאיץ למאה קמ"ש ב-4.7 שניות (3 עשיריות מהיר מבעבר) ולטפס למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

מרצדס GLE 53 AMG 2023
צילום: מרצדס

מארז סוללות של 31.2 קוט"ש יאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של עד 87 ק"מ, ויכולת טעינה מהירה של 60 קילוואט תאפשר מילוי מ-10% ל-80% סוללה תוך 20 דקות.

מרצדס טוענת של-GLE 53 Hybrid יש "אלמנטים ייחודיים לכל אורכו", אשר  כוללים חזית מעודכנת, כונסי אוויר מעוצבים מחדש ותגים חדשים. בתא הנוסעים תקבלו תצוגות ייעודיות עם מידע ספציפי על המערכת החשמלית, כמו מצב טעינה וטווח חשמלי זמין.

מרצדס GLE 53 AMG סביבת נהג
צילום: מרצדס

בהתחשב במשקל הסוללות, אין זה מפתיע שמתלי האוויר כוילו מחדש; מאחור תמצאו בולמי זעזועים חדשים, לצד מוטות מייצבים מעובים מלפנים ומאחור ותוכנת שליטה מעודכנת. אנשי AMG גם כיילו מחדש את התוכנה השולטת במערכת ההיגוי, בקרת היציבות ומערכת ההנעה הכפולה.

למערכת AMG Dynamic Select יש כעת שני מצבים היברידיים ספציפיים הנקראים Electric ו-Battery Hold. המצב הראשון מורה לרכב לתת עדיפות לשימוש במנוע החשמלי בלבד, בעוד שמצב Battery Hold מגביל את השימוש בסוללה לטובת מנוע הבנזין.

מרצדס GLE 53 AMG אבזור
צילום: מרצדס

כמו כן, לדגם מערכת התראה אקוסטית כדי להזהיר הולכי רגל כשהרכב נע במצב החשמלי החרישי. בעבר, יכולתם לשמוע את ה-V8 הרועם של גרסאות AMG ולברוח בזמן, אבל כעת תקבלו "צליל AMG שהולחן במיוחד, בעל תדר נמוך אשר מווסת על פי מהירות, ונפלט כלפי חוץ באמצעות רמקולים בחזית ובאחוריים". תכל'ס, כבר עדיף להידרס מאשר להקשיב לזה...

מרצדס GLE 53 AMG מחיר
צילום: מרצדס