ראם, יצרנית הטנדרים והרכב המסחרי מארה"ב, הודיעה כי ייצור ראם TRX – טנדר-העל שלה שהוצג בשנת 2020 – יגיע לסיומו כבר בסוף השנה הנוכחית. לכבוד המאורע הציגה ראם מהדורת פרידה אחרונה ליצור המוטורי הזה אשר תוצע ב-4,000 יח' ברחבי העולם. 

ראם TRX
צילום: ראם

בשלב זה היצרנית שומרת את הקלפים קרוב לחזה בנוגע לדור הבא שצפוי לראות אור מתישהו בשנה הבאה. ובכל זאת, ברחבי הרשת יש כבר לא מעט עדויות מצולמות לטנדרים "מסתוריים" של היצרנית המסתובבים בשלבי בדיקה שונים. המסקנות מכל אלה מטרידות מאוד: ככל הנראה ראם תוותר על ה-V8 לטובת מנוע V6 "ירוק" יותר, לפחות בחלק מהגרסאות. כאמור, פרטים רשמיים עדיין אין.

ראם TRX אחורי
צילום: ראם
 

מהדורת פרידה צבעונית

כאמור, לציון סיום דרכו של ראם TRX הנוכחי הציגה היצרנית מהדורת פרידה אחרונה. מהדורה זו כוללת מספר נגיעות לעיצוב החיצוני (חישוקי בידלוק בצבע טיטניום, למשל) ובעיקר מגוון רחב של צבעי מרכב בולטים כולל שלושה ייעודיים למהדורה זו: אדום 'דלמוניקו', כחול 'לילה' וכתום 'זריחה'.

ראם TRX 2024
צילום: ראם

בסביבת הנהג שולבה תפירה בצבע פטינה באזור הדשבורד, מושבים ובלוגו TRX שעליהם. בנוסף ישנם שטיחים יעודיים, דיפונים משולבי סיבי פחמן באזור לוח המחוונים, הדלות, גלגל ההגה ועוד. במרכז הדשבורד ישנו תג המציג את מספר הרכב מתוך סדרת הייצור וגם הוא בגימור טיטניום. כסטנדרט תוצע מהדורה זו עם מערכת שמע מבית 'הרמן קרדון' עם 19 רמקולים.

ראם TRX סביבת נהג
צילום: ראם

בצד המכאני אין שינויים – ולמרות שהיינו שמחים לראות משהו קצת יותר פרוע לא בטוח שבאמת יש על מה להתלונן. בכל זאת, יש כאן V8 מוגדש-על בנפח 6.2 ל' המפיק 702 כ"ס וכמעט 90 קג"מ המאיצים את המאסה הזו ל-96 קמ"ש ב-4.5 שניות.

ראם TRX האחרון
צילום: ראם