בימים קשים אלה, לאחר שעשרות אלפים נאלצו לעזוב את בתיהם ומאות אלפי אזרחים גויסו בצו שמונה לצבא, התגייסו גם חברות הליסינג לסייע לאוכלוסייה שנפגעה ולמאמץ המלחמתי בעיקר בלוגיסטיקה שינוע ואספקת ציוד. 

להלן פירוט תרומתם של חלק מחברות הליסינג הגדולות. יצוין כי חברות ליסינג נוספות מסייעות בתחומים אלה אך אלה העדיפו שלא לפרט.
 

אופרייט ליס

חברת אופרייט ליס מסרה עשרות כלי רכב לתושבי העוטף שרכבם נפגע בימי המערכה. הרכבים נמסרו לתקופה של כחודש ימים ללא עלות ישירות למשפחות שנדרשו לכך. הפעילות עדיין מתקיימת וקיים קשר ישיר וליווי של המשפחות. כמו כן, נרכשו כ-160 פלטות מיגון לחיילי צה"ל, בשווי 150,000ש"ח, עבור משימות הביטחון של צה"ל. בנוסף נתרמו עבור החיילים כ-1000 סוללות נטענות לטלפונים ניידים, כפפות ופנסים. עבור עמותת "חיבוק על גלגלים", נתרם רכב המספק ציוד ואוכל לחיילים בודדים, וכעת מתגבר ועוזר גם בשינוע החיילים לבסיסים השונים.

ריכוז הציוד ותרומתו על-ידי עובדי חברת אופרייט לחיילי צה"ל נעשה דרך עמותת "אחי גיבור" לזכרו של רס״ן בר פלח, לוחם חטיבת הנחל. 

התגייסות חברות הליסינג הגדולות לסיוע במלחמה
צילום: עובדי אופרייט
   

אלבר

קבוצת אלבר השאילה ללא עלות רכבים שכורים לאזרחים שרכביהם ניזוקו עקב הלחימה. בנוסף החברה רתמה את עובדיה למבצע אריזות וחלוקת מזון וציוד חיוני עבור משפחות שנפגעו במהלך מתקפת הטרור.

בנוסף, כיבואנית הארלי דיווידסון בישראל, חילקה החברה ציוד הכרחי שכלל שמיכות, כובעים ובקבוקים של מותג האופנועים למספר בסיסים ברחבי הארץ.
 

אלדן

חברת אלדן תרמה כ-100 כלי רכב, לעד חודש שימוש, עבור כל מי שרכבו ניזוק או הושבת כתוצאה מהתקפות הטרור במלחמה. לשם כך גם פתחה מוקד בו ניתן ליצור קשר עם נציגי החברה בווטסאפ, 0541-465161.

צוותי החברה יסייעו למי שמכוניתו נפגעה לקבל רכב למשך חודש עד לפתרון סביר כמו קבלת פיצוי או שיפוי, ללא חיוב.

בנוסף אלדן מציעה הנחה משמעותית בהשכרת כלי רכב לתושבי אשקלון, שדרות ויישובי העוטף.

1689818שלמה בהתגייסות לסיוע במלחמה
צילום: עזרא לוי

שלמה

קבוצת שלמה, שהינה ספק מרכזי של משרד הביטחון, סיפקה לצבא למשטרה ולכוחות הביטחון מפרוץ המלחמה מאות כלי רכב מכל הסוגים, פרטיים, מסחריים, רכבי קירור. לצורך כך נפתחו חלק מסניפי החברה ברחבי ישראל גם תחת מתקפות הטילים, לרבות סניף נתב"ג אשר פועל 24/7, על מנת לתת שירות במשמרות מסביב לשעון.

הוקמה בקבוצה "יחידת ניוד" הכוללת מספר רב של עובדי חברה עם כלי רכב צמודים בכללם: משאיות, מיניוואנים וכלי רכב פרטיים המסייעים בהעברת ציוד רפואי וטקטי  ללוחמים והסעות ברחבי הארץ ממטולה ועד אילת. יחידת הניוד הזו אחראית על העברת מאות שכפ"צים קרמים ישירות מנתב"ג לחיילים בדרום.

בנוסף מספקת אותה "יחידת הניוד" סיוע לחולים אשר חוששים לנוע לבד, על-ידי שינוע והסעה לטיפולים, סיוע בחלוקה ותורמה של מאות ארוחות לכוחות הביטחון ולתושבי העוטף.

בנוסף הוכשרו גם שתי משאיות קירור שניתנו כתרומה למד"א כחלק מכלי הרכב הנוספים אשר נתרמו לסיוע לתושבי העוטף, לקצין בריאות הנפש בעוטף וליחידות שלדג ומגלן. בנוסף, נתרם ציוד צבאי ליחידות הצבא בשטח.

במוקד קבוצת שלמה אף התקבלה פנייה מטעם החמ"ל האזרחי בבקשה לסייע בהשבה של 35 כלי רכב פרטיים, שבעליהם פונו מכפר עזה לקיבוץ שפיים ונזקקו להם. צוות המשימה יצא בהתנדבות מלאה וכלל 7 מוביליות (משאיות להובלת רכבים), 2 רכבי סיוע נוספים, צוות מכונאים, צוות חילוץ, נהגים וצוות לוגיסטי. קבוצת שלמה השיבה את הרכבים לבעליהם.

1689830חילוץ רכבים מנחל עוז
צילום: עזרא לוי