מקס וורטספן ניצח בגרנד פרי של מקסיקו שנערך אתמול (ראשון) במקסיקו סיטי במסלול רודריגז. אלוף העולם שהבטיח את התואר גם השנה ובפעם השלישית ברציפות, המשיך לשבור שיאים. היה זהו ניצחונו ה-16 העונה, וזה הישג שלא היה לנהג כל שהוא עד היום. וורסטפן הקדים בפער גדול למדי את לואיס המילטון שפתח מהמקום השישי, והמקום השני שהשיג היה מעין פרס ניחומים על פסילת ההישג שלו בגרנד פרי של ארה"ב שקדם למרוץ זה. שלישי סיים שארל לקלר שזינק מהמקום הראשון.

וורסטפן מנצח גם במקסיקו
צילום: FIA
 

אוויר דליל

מקצה הדירוג במסלול במקסיקו סיטי נראה כמו משחק רולטה בגלל השילוב של גובה רב ואוויר דליל הפוגע בכוח ההצמדה של המכוניות ובקירור שלהם, יחד עם מסלול שהלך והתנקה ולכן גם היה למהיר יותר.

לקלר וקרלוס סיינז בפרארי נראו מופתעים מכך שתפסו את שני המקומות הראשונים במקצה הדירוג ואילו וורסטפן הסתפק במקום השלישי. אחרי הכל פרארי לא התעלתה במקצי האימונים והדירוג המוקדמים. עם זאת ההפתעה הגדולה הייתה המקום הרביעי שהשיג דניאל ריקרדו (שחזר מפציעה רק במרוץ שעבר) עם אלפא טאורי הנחותה. אכזבה עצומה הייתה ללנדו נוריס נהגה של מקלארן כאשר שילוב של תקלות, פסילת הקפה ודגל צהוב בגלל החלקה של פרננדו אלנסו באסטון מרטין גרם לכך שהוא לא הצליח לעלות מחלקו הראשון של מקצה הדירוג וסיים במקום ה-19. 

וורסטפן מנצח גם במקסיקו
צילום: FIA

כולם ידעו שהזינוק במסלול במקסיקו, המאופיין בישורת ארוכה לקראת הפנייה הראשונה, יאתגר את המובילים ואכן, וורסטפן הסתער על הובלת המרוץ בעוד הגיבור המקומי, סרג'יו פרז זינק מצוין מהמקום החמישי וניסה לעבור את לקלר שנדחק בין שתי המכוניות של רד בול. התוצאה הייתה מגע בין פרז ללקלר וזה שיגר את המכונית של רד בול אל מחוץ למסלול. פרז נאלץ לפרוש לאכזבת הקהל שהגיב בסיום בקריאות בוז (שלא בצדק) ללקלר. מכאן החלו הקרבות בין נהגי מרצדס לפרארי כאשר המילטון מצליח לעבור את ריקרדו ולהתקרב לסיינז. 

רד בול הימרה על החלפת צמיגים מוקדמת יחסית מכיוון שבחרה בשתי עצירות. במרצדס עצרו מאוחר יותר, בהקפה ה-25, ועברו אז לצמיגים קשים מתוך ציפייה שאולי יצליחו לסיים עמם את המרוץ ובדרך גם לעבור את סיינז כאשר זה ייכנס להחלפה. פרארי הימרה על החלפה מאוחרת יותר שתאפשר עצירה אחת, והדבר נעשה בהקפה ה-31 וה-32. מהלך זה אפשר להמילטון לעבור את סיינז, אבל ההימור של פרארי כשל לגמרי בגלל תאונה קשה של קווין מגנוסן בהאס בדיוק הקפה אחת אחרי (33). תאונה זו הביאה לכך שהמרוץ הופסק, נקבע זינוק מחדש ובין לבין כולם החליפו צמיגים, והמרוויחה הגדולה הייתה רד בול.

וורסטפן מנצח גם במקסיקו
צילום: FIA
 

ושוב זינוק

בהזנקה מחדש בהקפה ה-36 מתוך 71 שוב נטל וורסטפן את ההובלה והפעם בקלות גדולה יותר. הקרבות המעניינים היו מאחור: בעוד מרצדס חזרה לצמיגים צהובים (ביניים) פרארי הימרה על הלבנים העמידים יותר והמהירים פחות. המילטון שזינק מהמקום השלישי הסתער מיד על לקלר ולאחר קרב מרתק הצליח לעבור אותו בווירטואוזיות למרות שנדחק לדשא. בפרארי הרגיעו את לקלר והסבירו שלקראת סיום המרוץ הצמיגים הצהובים יישחקו והוא יהיה מהיר יותר. זה לא קרה. המילטון הגדיל את הפער ואף קבע את ההקפה המהירה בסיום כדי לקבל נקודה נוספת. במקרה של ראסל וסיינז ההימור של פרארי השתלם. אחרי מתקפה ארוכה ולא מוצלחת של נהג המרצדס על סיינז הוא נאלץ לוותר ואף נעקף לקראת הסיום על-ידי נוריס, שהצליח להתקדם מקצה הטור בזינוק המקורי ומהמקום ה-14 בשני עד למקום החמישי. ראסל סיים שישי לפני ריקרדו שהפתיע באלפא טאורי גם במרוץ עצמו, והעניק לקבוצה את התוצאה הטובה ביותר שלה השנה. שמיני סיים אוסקר פיאסטרי במקלארן לפני אלכסנדר אלבון בוויליאמס ואסטבן אוקון באלפין. 

הפרישה של פרז והמקום השני שהשיג המילטון הביאו לכך שהקרב על המקום השני בדירוג הנהגים הופך לוהט כאשר נותרו עוד שלושה מרוצים לסיום. גם בדירוג היצרנים העניינים מתחממים בקרב על המקום השני לאחר שפרארי הצליחה לצמצם את הפער עם מרצדס. 

וורסטפן מנצח גם במקסיקו
צילום: FIA

גרנד פרי מקסיקו, מסלול רודריגז, 29.10 

1. מקס וורסטפן - רד בול 
2. לואיס המילטון – מרצדס 
3. שארל לקלר – פרארי 
4. קרלוס סיינז – פרארי 
5. לנדו נוריס – מקלארן 
6. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
7. דניאל ריקרדו – אלפא טאורי 
8. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
9. אלכסנדר אלבון – וויליאמס 
10. אסטבן אוקון – אלפין

אליפות העולם לנהגים לאחר 19 מרוצים (מתוך 22) 

1. מקס וורסטפן – 491 נק' 
2. סרג'יו פרז – 240 נק' 
3. לואיס המילטון – 220 נק'
4. קרלוס סיינז – 183 נק'
5. פרננדו אלונסו – 183 נק' 

אליפות העולם ליצרנים לאחר 19 מרוצים (מתוך 22) 

1. רד בול – 731 נק' 
2. מרצדס – 371 נק'
3. פרארי – 349 נק'
4. מקלארן – 256 נק'
5. אסטון מרטין – 236 נק' 

וורסטפן מנצח גם במקסיקו
צילום: FIA