משרד האנרגיה אישר את הזוכים במרכז האחרון להקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות המיועדות לכלי רכב חשמליים. במכרז זכו לא פחות מ-52 יזמים שונים המתחייבים להקים את עמדות הטעינה המדוברות בתוך 24 חודשים.
 
לפי משרד האנרגיה נכון להיום ישנן בישראל קצת יותר מ-4,000 עמדות טעינה ציבוריות, מתוכן רק כ-600 עמדות טעינה מהירות. המכרז הנוכחי מכוון להוסיף עוד 707 עמדות טעינה DC 'מהירות' ו'אולטרה מהירות', נתון שיותר מיכפיל את מספר העמדות מסוג זה כיום. לא נמסר הספק הטעינה המרבי אך לפי המשרד עמדות טעינה מהירות יספיקו לטעון כ-150-200 ק"מ בכ-30 דקות, ואילו עמדות הטעינה ה'אולטרה מהירות' יאפשרו לקצר את זמן הטעינה לכ-10 דקות בלבד עבור אותו הספק.
 
בתמיכת משרד האנרגיה: 707 עמדות טעינה מהירות נוספות
צילום: ev edge

במסגרת המרכז מציע המשרד תמיכה בהיקף של 27.5 מיליון שקלים אשר יחולקו בין הזוכים השונים. עמדת טעינה אולטרה מהירה תזכה למענק של עד 100,000 שקלים ואילו עמדה מהירה תזכה למענק בגובה של עד 60,000 שקלים.
 
כאמור, רשימת הזוכים ארוכה במיוחד ויש בה גם מועצות אזוריות, עירויות וכו' וגם השמות המוכרים מבין החברות המסחריות (אפקון, פז, ג'ינרג'י, EV אדג' ועוד). לפי המכרז יוקמו 186 עמדות אולטרה מהירות ו-169 עמדות מהירות בכבישים בין-עירוניים ואליהן יתווספו בהתאמה 164 ו-188 עמדות מהירות במרחב העירוני.
 
עוד הוסיף משרד האנרגיה כי לפי התחזית הוא צופה כי בשנת 2030 כלי הרכב החשמליים יהוו כ-6% מהביקוש לחשמל במשק. מספר כלי הרכב החשמליים בשנה זו בכבישי ישראל צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליון כלי רכב.

בתמיכת משרד האנרגיה: 707 עמדות טעינה מהירות נוספות
צילום: יח"צ