כפי שדיווחנו בעבר, וולוו חשפה באופן רשמי את EM90 החדש – מיניוואן חשמלי ראשון של היצרנית אשר מבוסס על זיקר 009. בוולוו מציינים כי הם צופים התעוררות ועניין מחודשים בסגמנט זה בכלל, בתחום החשמלי בפרט, ונראה שהם לא היחידים שכן בשנים האחרונות נוספו לא מעט מתחרים חדשים. לצד האחים וולוו EM90 וזיקר 009 ישנה את לקסוס הציגה את LM (היברידי), פולקסווגן iD.Buzz ארוך, BYD דנזה 9, וויה דרימר ועוד. 

וולוו מציגה את EM90: מיניוואן חשמלי בגודל מלא
צילום: וולוו

המיניוואן החשמלי הראשון של וולוו

כאמור, וולוו נכנסת לתחום הצומח מחדש עם ה-EM90 החדש. הבסיס הוא כאמור ה-009 של זיקר, וזה בולט גם בעיצוב החיצוני ובסביבת הנהג. בוולוו העניקו ל-EM90 הופעה המזוהה עם המותג בזכות חזית שונה הכוללת יחידת תאורה בעלות חתימת הלד המוכרת של היצרנית ("הפטיש של ת'ור"), סבכה אטומה ומוארת וסמל ענק של היצרנית. מאחור גם יחידות תאורה שונות בעיצובן וגם החישוקים (19-20 אינץ') בעיצוב חדש – אולם מעבר לכך קווי המרכב, החלונות ושאר האלמנטים זהים כמעט לגמרי לאלה של הזיקר.

סביבת הנהג הולבשה בסגנון וולוו עם דיפונים וגימורים המתאימים לשאר דגמי המותג – הצבעים, הגוונים והחומרים (ידית הילוכים מקריסטל, למשל) וגם הממשקים במרבית המסכים עוצבו מחדש. ובכל זאת, גם כאן בולט המקור הסיני – מבנה הקונסולה המרכזית והדשבורד דומים, וגם כאן ניתן למצוא את אותם מסכים: מסך מולטימדיה בגודל 15.4 אינץ' ולוח מחוונים מוקרן. מאחור ישנו מסך 15.6 אינץ' לנוסעים ובדומה לזיקר גם כאן מוטמעים בדלתות מאחור פאנלי מגע לשליטה על החלונות ופונקציות נוספות. 

וולוו מציגה את EM90: מיניוואן חשמלי בגודל מלא
צילום: וולוו

אגב נוסעים, על אף שמדובר במיניוואן בגודל מלא בוולוו לא ציינו כמה נוסעים יוכל להוביל. מהתמונות עולה כי לפחות בשלב זה מדובר ברכב המיועד להובלת שישה נוסעים בנוחות מירבית – ולא ברור אם יוצע בסידורי ישיבה נוספים בעתיד.

וולוו מציגה את EM90: מיניוואן חשמלי בגודל מלא
צילום: וולוו

חשמל, סוללה, טווח

בוולוו לא הרחיבו יותר מדי בהודעה לעיתונות בכלל, גם בנוגע לנתונים על מערכת ההנעה בפרט. EM90 יצויד בתחילת הדרך במערך הנעה יחיד – מנוע חשמלי המפיק 272 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים. סידור זה יבטיח לרכב הגדול והכבד נתון תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות. 

מערך הסוללות מציע 116 קוט"ש וטווח נסיעה מירבי של עד 738 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני. בתקן WLTP המקובל כאן צפוי טווח נמוך יותר, ככל הנראה סביב 550 ק"מ. בוולוו לא נקבו בקצב טעינה מהירה מירבי אולם צייני כי טעינה מ-10-80% אורכת כ-30 דקות בלבד. 

וולוו מציגה את EM90: מיניוואן חשמלי בגודל מלא
צילום: וולוו