לקסוס ישראל משיקה את LM, המיניוואן היוקרתי והמאוד יוצא דופן של מותג היוקרה היפני. דגם זה הוא דור שני למיניוואן המפואר של לקסוס – הראשון הוצג ב-2019, מבוסס על הדור השלישי של המיניוואן אלפארד (Alphard) של טויוטה שנחנך ב-2002; זה העכשווי ב-2023 בתערוכת שנחאי.

הדור הראשון של לקסוס LM שווק בעיקר בסין ובעוד מספר מדינות בדרום-מזרח אסיה, ואילו הדור השני נועד גם ליפן ולאירופה ומוצע לכן גם בישראל – זמן קצר לאחר שפגשנו בו באירופה.  

לפי לקסוס, בפיתוח תא הנוסעים היא שיתפה פעולה עם יצרני מטוסים פרטיים ולמדה ממחלקות עסקים בחברות תעופה.

לקסוס LM מצטרף לעוד שבעה מיניוואנים גדולים ומהודרים מאוד שהוצגו בשנים האחרונות, תוצאה של ביקוש לסוג רכב כזה בשוק הסיני, וכמעט כולם מאופיינים בעיצוב בולט במיוחד.

לקסוס LM החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס

רכב גדול
בבסיס לקסוס LM גרסה K של פלטפורמה TNGA המודולרית של קבוצה טויוטה (GA-K במילון המושגים של לקסוס), והוא חולק עם דגמיה אותן יחידות כוח. הממדים מכובדים למדי: בסיס הגלגלים 300 ס"מ, האורך 513 ס"מ, הרוחב 189 ס"מ והגובה 193 ס"מ.

הדגם החדש מוצע רק עם יחידת כוח היברידית, בישראל בגרסת 350h המוכרת כאן מדגמים כמו NX ו-RX – מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר מייצר 191 כ"ס ו-24.4 קג"מ, מנוע חשמלי קדמי תורם 182 כ"ס ו-27.5 קג"מ וזה האחורי 54 כ"ס ו-12.3 קג"מ; ההספק המשולב הוא 250 כ"ס, ולקסוס אינה נוקב בנתון המומנט המשולב. התיבה היא מסוג מפצל כוח הדומה בתפעולה לתיבה רציפה וההנעה כפולה. בביצועים: משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.7 שניות, המהירות המרבית היא 190 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת 13.9 ק"מ/ל' והציון הירוק 13.

בעולם, בנוסף, מוצעת גרסת 500h, כמו גרסה כזאת ב-RX, המבוססת על הטורבו-בנזין 2.4 ליטר, כאן להספק כולל של 354 כ"ס.

לקסוס LM החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס

אבזור שופע
לקסוס LM מוצע בשתי רמות אבזור המתייחסות גם למספר המושבים, ובשתיהן שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים ומערך להפחתת רעשים. רמת ההידור והפאר יוצאת דופן גם עבור לקסוס.

ב'טאקומי', המוצעת במבנה של שבעה מושבים (2-2-3), תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם; תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולדלתות הצד האחוריות, להגה ולווילונות, למושבים הקדמיים ולאלה בשורה השנייה, ולאלה חימום ואוורור; בקרת אקלים ארבעה-אזורית, צג מרכזי "14, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, תפעול קולי וצג "14 גם מאחור, מערכת שמע של מרק לווינסון עם 21 רמקולים.

לקסוס LM החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס

רמת האבזור 'VIP' כוללת מאחור שני מושבים נפרדים בלבד ואלה מהודרים ביותר וכוללים תפעול חשמלי מלא, גם להדום, חימום, קירור ועיסוי וניתן להשטיחם למצב שינה כמו במטוס.

בגרסה זו אין תצוגה עילית, מערכת השמע משודרגת עם 23 רמקולים, ובולט ביותר הוא צג ענק של "48 שהוא חלק ממחיצה הניתנת לסגירה מלאה בין המושבים הקדמיים לאחוריים. המסך מאפשר צפייה בתכנים, ועידות וידאו וכיו"ב. בנוסף גם תא מקורר שיכול לשמש כבר.  

מחיר הרכב המאוד מיוחד של לקסוס החל ב-890,000 שקלים, ומחירו בגרסת ארבעה מושבים הוא 1,090,000 שקלים.

לקסוס LM החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס