מקס וורסטפן חתם את עונת 2023 עם ניצחון נוסף שלו ושל קבוצת רד בול. ניצחונו ה-19 ב-22 מרוצים שנערכו העונה הביא לכך שהוא שבר גם את שיא הדומיננטיות של נהג בעונה אחת, עם שיעור ניצחונות גבוה ללא תקדים של 86.4%. וורסטפן היה גם לנהג הראשון בהיסטוריה של פורמולה 1 שהוביל ביותר מ-1000 הקפות בעונה. אותה דומיננטיות מצאה ביטוי בכך שמספר הנקודות שלו הוא כפול מזה של השני לו, בן קבוצתו סרג'יו פרז.

כך גם קבוצת רד בול, שסיימה את העונה עם 21 ניצחונות(!) ומספר הנקודות שהשיגה יותר מכפול מזה של מרצדס השנייה, שהבטיחה את המקום הזה רק במרוץ האחרון. 

לקראת מרוץ 

סדרת פורמולה 1 הגיעה לאבו דאבי למסלול המרהיב של יאס מארינה למרוץ ה-22 והאחרון בעונת 2023, זאת לאחר שרד בול הבטיחה את אליפות היצרנים כבר בסיבוב ה-17 ואילו וורסטפן סגר עניין בסיבוב שלאחר מכן. 

פורמולה 1 אבו דאבי: איך סוגרים עונה?
צילום: מרצדס

לשליטה הזאת היה ביטוי גם בהקפות הדירוג. למרות שלא הבריק במקצי האימונים, ברגע האמת שוב קבע האלוף את זמן ההקפה המהיר ביותר. לקלר בפרארי הפתיע כאשר ברגע האחרון הצליח להשיג את הזמן השני בטיבו; קרלוס סיינז, חברו לקבוצה, נשר בשלב הראשון ולא הצליח להתברג ל-15 הראשונים. 

מרוץ אחרון

גם המרוץ עצמו לא הניב הפתעות. וורסטפן נטל את השליטה אחרי קרב קצר עם לקלר בזינוק ומאותו רגע לא הביט לאחור. לקלר התבסס במקום השני כאשר על המקום השלישי ניטש קרב בין ג'ורג' ראסל במרצדס לבין לנדו נוריס במקלארן. בעיה בהחלפת הצמיגים הראשונה של נוריס אפשרה לראסל לעבור אותו. בהמשך התקדם סרג'יו פרז מאחור ברד בול השנייה, אך מגע במכונית של נוריס בניסיון העקיפה, הביא לעונשין של חמש שניות. 

אחת ההכרעות המותחות הייתה בקרב על המקום השני בדירוג הכללי בין מרצדס שהובילה בארבע נקודות על פרארי, ובמרוץ הקובע הבעיה של פרארי הייתה במיקום הגרוע של סיינז. בפרארי הימרו על החלפת צמיגים שנייה מאוד מאוחרת למקרה שתהיה תאונה, ומכונית קוצבת שתצא אמורה אז לסייע לו. אלא שזה לא קרה, סיינז נכנס להחלפת הצמיגים המחויבת בהקפה האחרונה, הדרדר לאחור וסיים במקום ה-18.

לקראת סיום ניסה לקלר לסייע לפרז לפתוח פער גדול מחמש שניות על ראסל כדי שזה לא יסיים שלישי. הוא אף נתן לו לעבור אותו ופרז סיים שני על המסלול – אבל זה לא עזר. הפער לא היה מספיק גדול – ראסל סיים שלישי ופרז רביעי. יחד עם מקום תשיעי להמילטון במרוץ קשה מרצדס לפחות הבטיחה את המקום השני באליפות היצרנים בעונה שבה ממש לא הצטיינה. 

פורמולה 1 אבו דאבי: איך סוגרים עונה?
צילום: מרצדס

פרז הקדים את נוריס ואוסקר פיאסטרי במקלארן. שביעי סיים פרננדו אלונסו באסטון מרטין לפני יוקי טסונודה המפתיע באלפא טאורי, שהצליח לעמוד בפני מתקפה של המילטון שסיים תשיעי. עשירי סיים לאנס סטרול באסטון מרטין השנייה.  

גרנד פרי אבו דאבי, יאס מרינה, 26.11.23    
1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. שארל לקלר – פרארי 
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
4. סרג'יו פרז – רד בול 
5. לנדו נוריס – מקלארן 
6. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
7. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין 
8. יוקי טסונודה – אלפא טאורי
9. לואיס המילטון – מרצדס
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין 

פורמולה 1 אבו דאבי: איך סוגרים עונה?
צילום: מרצדס

אליפות העולם לנהגים – סוף עונה, לאחר 22 מרוצים 
1. מקס וורסטפן – 575 נק' 
2. סרג'יו פרז – 285  נק' 
3. לואיס המילטון – 234 נק'
4. פרננדו אלונסו – 206 נק' 
5. שארל לקלר – 206 נק' 

אליפות העולם ליצרנים – סוף עונה, לאחר 22 מרוצים 
1. רד בול - 860 נק' 
2. מרצדס – 409 נק'
3. פרארי – 406 נק'
4. מקלארן – 302 נק'
5. אסטון מרטין – 280 נק'