טסלה חשפה את גרסת הייצור של סייברטראק – ארבע שנים אחרי שהוצג הקונספט ובאיחור של יותר משנתיים ממועד ההשקה המקורי (2021). היצרנית האמריקנית הייתה מהראשונות להצהיר על כוונותיה לייצר טנדר חשמלי בגודל מלא, ולפי הדיווחים צברה מעל למיליון הזמנות – אלא שהמעבר משלב הקונספט לייצור התעכב. המתחרות ניצלנו את המצב ורבות כבר הציגו ואף החלו בשיווק דגמים מתחרים – ריביאן, פורד, GMC ואחרות – האם הקונים המתינו לטסלה? לפי ההתלבות ברשת נראה שכן.

טסלה סייברטראק, מקונספט למציאות
למעט תוספת מראות צד, עיצובו החיצוני של סייברטראק הסדרתי נותר נאמן ביותר לרכב התצוגה, מרשים לגמרי בהתחשב בעיצובו הזוויתי-עתדני. מלפנים פס תאורת לד רוחבי המעטר מכסה מנוע רחב וקצר, כאשר מהצד בולט ה"משולש" שהפך לאייקון של ממש בקרב מעריצי טסלה. את הארגז ניתן לסגור בעזרת כיסוי קשיח נגלל והדלת נפתחת חשמלית.
 
בכלל העיצוב עצמו זוויתי במיוחד ועם מספר קטן של שינויי זווית – תוצר של שיטת עיבוד ה'שלד החיצוני' (מרכב ב"טסלאית") העשוי מפלדת אל-חלד. בטסלה מציינים בגאווה כי הסייברטראק מגיע ללא צביעה חיצונית וכי המרכב עמיד במיוחד בפני מכות, שריטות ושאר טרדות יום-יום שחווים בעלי רכב "רגיל". עוד בענייני עמידות – חלונות הרכב עמידים בפני ניפוץ ויעמדו אפילו בפני כוח של כדור בייסבול הפוגע בהם במהירות של 112 קמ"ש.

טסלה סייברטראק: עכשיו הושק באופן רשמי
צילום: יצרן
 
ממדיו החיצוניים תואמים לסגמנט הטנדרים הגדולים של צפון אמריקה. אורכו של סייברטראק עומד על 568 ס"מ, רוחבו על 220 ס"מ (כולל מראות מקופלות) וגובהו על 179 ס"מ. המשקל כביר – 2,995 ק"ג לגרסת ההנעה הכפולה ועד 3,103 ק"ג לגרסה הבכירה. מעבר לנפח ההטענה המכובד שיספק הארגז האחורי, בטסלה מציינים תא מטען קדמי בעל פתיחה חשמלית שנפחו לא נמסר. מרווח הגחון משתנה בזכות מתלי אוויר אדפטיביים ומגיע עד ל-44.3 ס"מ במצב המירבי.
 
סביבת הנהג היא טסלה
עיצובו החיצוני של סייברטראק שונה לגמרי מכל דגם שייצרה טסלה, אולם סביבת הנהג מייד מחזירה אותנו לקו המוכר. במרכז ישנו מסך בודד בגודל 18.5 אינץ' (הגדול ביותר של היצרנית) עליו הולבש הממשק המוכר, שעבר שינויים והתאמות לכבוד הטנדר המגודל. גלגל ההגה גם הוא מוכר מדגמי טסלה העדכניים, רק שכאן במקום סמל היצרנית ישנו אייקון ייעודי לטנדר המשולש הזה. מאחור ישנו מסך נוסף לנוסעים בגודל 9.4 אינץ', שכמו בשאר דגמי היצרנית יוכלו ליהנות מגג שמש פנורמי ענקי.
 
כרגיל בטסלה כיוון פתחי המיזוג נעשה באמצעות המסך ויש משטח טעינה כפול מלפנים. בדומה לעדכון שעברה מודל 3 גם כאן ישנו פס לד מינימליסטי בשירות תאורת האווירה. עוד מציינים בטסלה מערכת שמע איכותית עם 15 רמקולים.

טסלה סייברטראק: עכשיו הושק באופן רשמי
צילום: יצרן
 
שלוש גרסאות, מאריך טווח

כדרכה תציע טסלה את הדגם החדש בשלוש גרסאות. הראשונה בסדרה היא גרסת ההנעה האחורית, אך זו תהיה זמינה רק במהלך שנת 2025. לגרסה זו מנוע יחיד המספיק להאיץ את הטנדר המגודל ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות. טווח הנסיעה המירבי עומד על 400 ק"מ בלבד וכושר הגרירה על 3,400 ק"ג.
 
במרכז ישנה גרסת ההנעה הכפולה בעלת שני מנועים המבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות והטווח הרשמי עומד על 544 ק"מ. עם גרסה זו טסלה מציינת כי תציע כאופציה מאריך טווח שיוסיף עוד כ-210 ק"מ לטווח הנסיעה, אלא שבניגוד ליצרניות אחרות המציעות מאריכי טווח בדמות מנוע-גנרטור מאריך הטווח של טסלה הוא למעשה סוללה נוספת שתותקן בארגז. כושר הגרירה המירבי של גרסה זו עומד על כ-5,000 ק"ג.
 
הגרסה הבכירה מכונה 'סייברביסט' והיא מוסיפה מנוע שלישי שמקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש ל-2.6 שניות בלבד, אם כי הנתון מחסיר את הגלגול הראשוני בתאוצה מהמקום. לגרסה זו מהירות מירבית גבוהה יותר – 208 קמ"ש במקום 179 קמ"ש – וטווח נסיעה נמוך במעט העומד על 512 ק"מ. כושר הגרירה ללא שינוי.

לפחות עבור גרסאות ההנעה הכפולה הספק מירבי לטעינה מהירה (DC) של עד 250 ק"ו אשר יוסיף עד 218 ק"מ לטווח הנסיעה בכ-15 דקות.

טסלה סייברטראק: עכשיו הושק באופן רשמי
צילום: יצרן
 
המחיר גבוה, המסירות בהמשך
כאשר הכריזה עליו לראשונה טסלה העריכה כי מחירו של סייברטראק יחל בכ-40,000 דולר, אולם המחיר בפועל גבוה באופן משמעותי. מחיר גרסה ההנעה האחורית – שמסירותיה צפויות רק מתישהו במהלך שנת 2025 – עומד על 61,000 דולר בארה"ב, גבוה ביותר מ-50%. מחיר גרסת ההנעה הכפולה עומד על 80,000 דולר ואילו מחירה של ה'ביסט' עומד על 100,000 דולר.
 
כאמור, במסגרת אירוע ההשקה נמסרו מספר כלים ללקוחות ראשונים אולם המסירות של גרסאות כפולות הנעה בפועל צפויות להתחיל במהלך שנת 2024. בשלב זה טסלה פתחה את אתר ההזמנות ללקוחות בארה"ב אולם נמנעת מלנקוב במועד מסירה משוער מלבד ציון השנה.