מטרו מוטור, יבואנית וויה בישראל, הכריזה על תחילת השיווק של המיניוואן החשמלי הענק דרים (Dream, חלום). דגם זה הוצג בסין ב-2021 ונקרא 'דרימר', מוצע שם גם בגרסה היברידית-נטענת.

וויה דרים הוא ביטוי נוסף לאופנת המיניוואן הענק המבוקש מאוד בסין כיום, שם מוצעים כעשרה דגמים כאלה – כמעט כולם עם הנעה חשמלית ומיוצרים שם. 

מטרו מוטור תחל לשווק בהמשך השנה עוד שני דגמים של וויה – האחד הוא מכונית סלון  המכונה בסין 'צייסינג לייט' ובאירופה 'פאשן' (Passion, תשוקה); השני הוא דגם פנאי בינוני הנקרא 'קוראג'' (Courage, אומץ). 

וויה דרים
צילום: וויה
 

הדגם והמספרים

הממדים נדיבים מאוד: אורך בסיס הגלגלים 320 ס"מ, אורך המרכב 531 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ וגובהו 180 ס"מ. גם כאשר כל שבעת המושבים במקומם, נפח הטעינה הוא 427 ליטרים. משקל הרכב 2,692 ק"ג.

לדרים שני מנועים, התפוקה המשולבת 434 כ"ס ו-63.3 קג"מ, וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.8 שניות, והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש. בין השאר, כולל המפרט הטכני גם קפיצי אוויר. לסוללה 109 קוט"ש לטווח מוצהר של כ-480 ק"מ, והספק הטעינה המהירה 113 קילוואט.

וויה דרים תא נוסעים
צילום: וויה
 

אבזור ותמחור

מפרט האבזור של דרים כולל תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית מפוצל, מצלמות היקפיות, מפתח חכם עם תפעול דרך סמארטפון; תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לדלתות הצד, למושבים הקדמיים וגם השניים הנפרדים בשורה השנייה ובכולם אוורור, חימום ועיסוי; לוח מחוונים מוקרן, צג מרכזי וצד נפרד לנוסע מלפנים – כולם בגודל "12.3; בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של דיינאודיו. 

המחיר, 480,000 שקלים, כולל גם טיפולים לשלוש שנים.

וויה דרים סביבת נהג
צילום: וויה