סרט בסגנון שאתם הולכים לצפות בו כעת היה אמור להגיע על רקע שונה לגמרי. בדרך כלל אנחנו יוצאים ל"שטח" לקושש קצת גאווה ישראלית על רקע דגלי כחול-לבן בנסיבות משמחות יותר סביב אירועי יום העצמאות, למשל. אך הפעם המציאות טפחה לכולנו בפנים, ובאופן שהותיר כל ישראלי וישראלית המומים לגמרי. נכון לכתיבת שורות אלה עברו מעל ל-110 ימים מפרוץ המלחמה, והסוף עוד לא נראה באופק.

חזית המערכה הפעם שונה מאוד, ועל כך הרחיבו וירחיבו ערוצי תקשורת נוספים ומומחים יותר לעניינים שכאלה. מה אנחנו ב'אוטו' יכולים לעשות שקשור לעניין? את האמת, לא יותר מדי, למעט אולי דבר אחד שיכול קצת להרים את מצב הרוח והמורל הלאומי: מבחן דרכים ראשון לכלי רכב צה"ליים.

במבחן המלחמה: רכבי השטח המובילים של צה
צילום: עזרא רפאל

ומי יותר מתאים לכך מאשר גיא גיאור, המשרת בשירות מילואים מאז תחילת המלחמה. במסגרת הפוגה קצרה מהפעילות הצליח גיא להגיע ליום מבחן וצילומים ארוך שארגנו. אז מה מחכה לנו כאן? את הכלים הממש כבדים השארנו ליום אחר, הפעם התמקדנו בקבוצת הכלים ה"קלים" של צה"ל המשמשים למשימות ניוד שונות ומגוונות.

@auto_magazine_il מכירים את ״בארי״  הרק״מ החדש של צה״ל  ואת שמו הוא קיבל על שם הישוב בארי שספג אבידות כבדות ב-7 באוקטובר  מדובר על כלי שטח יחודי, שפותח בעולמות מרוצי השטח עם מבנה ישיבה יחודי, הוא נהג הכלי יושב במרכז הרכב  יש לו מנוע קטן ביחס לכלי המלחמה האחרים  מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.2 ליטר טווין טורבו שמפיק 220 כ״ס  אבל על תשכחו שהכלי הקל משקל אז תנו הרבה כבוד לבארי #אוטוטוק #טכנולוגיה #חדשנות #חוויה #גיפים #שטח #אקסטרים #שטח_4×4 #viral #viraltiktok ♬ original sound - אוטו


אל המבחן הפעם הגיע מגוון רחב של כלים. החל מההאמר האייקוני המשרת בישראל משנות ה-90', קשה להאמין שיש ישראלי שלא ראה ונסע על האמר כזה במהלך שירותו הצבאי. משם המשכנו לזיבאר או זימג בשמו הצה"לי, טורף שבילים וסלעים אמיתי מפיתוח ישראלי!

במבחן המלחמה: רכבי השטח המובילים של צה
צילום: עזרא רפאל

נהגנו גם על ה'פלייר', רכב שטח עם גלגל הגה ומושב נהג הממוקמים במרכז כאילו מדובר מקלארן עדינה ולא ברכב צבאי ומומוגן. בקצה העליון של הכלים ה"קלים" יצא לנו לפגוש גם באושקוש JLTV, כלי שנמצא איפשהו בין רכב שטח ענקי למשאית באחה קטנה על סטרואידים. שני הכלים הללו מגיעים אלינו מארה"ב ממש עכשיו במסגרת תכנית הסיוע, והם אכן מסייעים. 

המבחן כולו מלווה בשיחות מרתקות והראות מצד אנשי מקצוע ושטח אמיתיים בצה"ל, הסבר מפורט עד כמה שניתן על יחידות הניוד שעושות עבודה חיונית ומצלית חיים ואפילו הצצה לגדוד שטח התנדבותי חדש שמוקם בימים אלה ממש.

@auto_magazine_il ההאמר החל את חייו בשם אחר בשירות הצבאי כרכב רב-עבירות ורב-תכליתי טקטי, אשר זכה בצבא ארה"ב לכינוי "האמווי" (Humvee) שנגזר מראשי התיבות הצבאיים שלו, HMMWV. הרכב המגודל פותח בשנות ה-80 על ידי חברת AM General, הזוכה במכרז ענק של הצבא האמריקאי לפיתוח וייצור מחליף לג'יפ המיתולוגי. צחוק הגורל הוא ש-AM ג'נרל היתה מקושרת בעברה לג'יפ, כחטיבה נפרדת באמריקן מוטורס. במהלך שנות ה-80 החל ההאמווי הצבאי להכנס לשירות מבצעי, גם בצה"ל; לחשיפה הגדולה זכה במלחמת המפרץ, שם כיכב בשידורי ה-CNN. השמועה אומרת כי הגרסה האזרחית של ההאמווי – וכאן הופיע הכינוי האמר – יוצרה בעקבות פנייתו של כוכב הקולנוע ארנולד שוורצנגר לאחר שראה שיירה צבאית חולפת על פניו. #אוטוטוק #viral #viraltiktok #טכנולוגיה #חוויה #אוטו #שטח #שטח_4×4 ♬ original sound - אוטו


נציין כי הסרט מוקדש לזכרו של רס"ם עמרי מיכאלי ז"ל, איש שטח אמיתי ואוהב ישראל, שנהרג בקרב בכפר עזה ב-7.10, כמוהו עוד רבים נוספים. 

שמרו על עצמכם בבית, ובמיוחד בחזית.

במבחן המלחמה: רכבי השטח המובילים של צה
צילום: עזרא רפאל