חברת כלמוביל – יבואנית מרצדס, יונדאי, מיצובישי, ג'נסיס, אורה, סמארט – תחל לייבא לישראל שני מותגים נוספים: אומודה וג'אקו של תאגיד הרכב צ'רי.
 

צ'רי

צ'רי הוא תאגיד רכב שנוסד ב-1997, נמצא בבעלות המדינה, הוא הפעיל ביותר מבין יצרני סין בשווקים הבין-לאומיים ויצואן הרכב הגדול בסין. לצ'רי בין השאר כשמונה שמות מותג נוספים בסין.
צ'רי, בניגוד לרוב המוחלט של יצרני הרכב מסין המשווקים במערב, מייצא גם דגמים עם מנועי בעירה פנימית בלבד, גם בגרסאות היברידיות-נטענות.

כלמוביל תייצג מותגים של צ'רי הסינית
צילום: אלי שאולי

כידוע, צ'רי מיוצג בישראל מאז נובמבר 2022 על-ידי פריסבי (לשעבר קרסו מוטורס), זו משווקת כאן את הדגמים FX, טיגו 7 וטיגו 8 עם מנועי בנזין, וממש כעת השיקה גרסה חשמלית ל-FX.

שתי המותגים המדוברים – המצוינים על-ידי צ'רי בראשי התיבות O&J, מהווים חטיבה המתמקדת ביצוא – אמורים לפי התכניות להגיע להיקף מכירות שנתי של 1,400,000 מכירות.
 

אומודה

השם אומודה 5 ציין את הדגם FX המוכר בישראל, ב-2022 הוחלט כי יהיה למותג בפני עצמו וזה כוון לשוק העולמי ב-2023; המילה אומודה, כך היצרן, היא הלחם של האות O, מהמילה Oxygen (חמצן) ומשתי ההברות Moda המציינות אופנה.

בשלב זה יש למותג אומודה מספר דגמים; אחד מהם הוא 5, הזהה ל-FX המוכר כאן. הדגם השני הוא אריזו 5, משפחתית קומפקטית שאינה צפויה להגיע לכאן. הדגם השלישי של אומודה הוא C9, דגם פנאי בגודל בינוני (המשווק בסין בסימול RX במסגרת מותג אחר של צ'רי, אקסיד).

כלמוביל תייצג מותגים של צ'רי הסינית
צילום: צ'רי
 

ג'אקו

מותג ג'אקו הוכרז כמותג בפני עצמו ב-2023 השם ג'אקו (Jaecoo) אף הוא הלחם של שתי מילים – Jäger (צַיָד בגרמנית) ושל Cool (מגניב באנגלית). כמו באומודה, גם הדגמים של ג'אקו הם בפועל כאלה של צ'רי (המותג).

בשלב זה יש לג'אקו שני דגמי פנאי; האחד, J7, הוא קומפקטי (C-SUV) וזהה לצ'רי טאנוסאו 06 (Tansuo 06) שהוצג ב-2023; השני, J8, הוא בגודל בינוני (D-SUV) זהה לצ'רי טיגו 9 ויש לו שלוש שורות מושבים לשבעה נוסעים.

כלמוביל תייצג מותגים של צ'רי הסינית
צילום: Jaecoo

כלמוביל
מותג ג'אקו יהיה הראשון שיגיע לישראל, וזה יושק כאן עם J7 בשעה ש-J8 יגיע מאוחר יותר. הדגם J7 יוצע בגרסה היברידית-נטענת שיש לה טווח נסיעה בחשמל בלבד של 88 ק"מ. מותג אומודה יחל את פעילותו עם הדגם 5, ובהמשך יתייצב כאן C9. הדגמים שיגיעו לכאן יוצעו עם מנועי בעירה פנימית, בגרסאות היברידיות-נטענות וגם בחשמליות.

שוק הרכב הסיני-עברי
מהלך זה מדגיש ביתר שאת את השינויים שעובר שוק הרכב המקומי בעקבות הכניסה המסיבית של מותגים סיניים לישראל, יוצר תופעה שלא הייתה מוכרת כאן בכל הקשור לשיווק כלי רכב – יצרנים סיניים משווקים מותגים שונים משלהם דרך מספר יבואנים; יבואנים מייצגים מותגים השייכים לחברות שיש להן יבואנים נוספים.

כלמוביל מצדה מייבאת מכוניות של גרייט וול באמצעות מותג אורה; דגמים של ג'ילי דרך מותג סמארט; כעת כלי רכב של צ'רי במסגרת מותגי אומודה וג'אקו.

במקביל, סמלת מייבאת את דגמי מותג קופי של גרייט וול; יוניון מוטורס מייבאת דגמים של מותגי ג'ילי (גיאומטרי, זיקר) ממש כמו חברת מאיר (וולוו, פולסטאר, לינק&קו); פריסבי מייבאת את מותג צ'רי עצמו. בנוסף וכאמור, ההיצע החדש של כלמוביל יהיה דומה כדי זהות במספר דגמים למה שכבר משווק כאן, החל באומודה 5 הלא הוא צ'רי FX.

כלמוביל תייצג מותגים של צ'רי הסינית
צילום: Jaecoo