אודי Q7, רכב הפנאי הגדול (E-SUV) של היצרנית, נחשף לאחר מתיחת פנים שנייה. ה-Q7 המקורי הוצג לראשונה בשנת 2005, היה לרכב הפנאי הראשון של המותג הגרמני, יוצר עד לשנת 2015 ונמכר במעל ל-550,000 יחידות. הדור השני (נוכחי) הוצג בשנת 2015, עבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2019 וכאמור זוכה כעת לרענון נוסף – בדרך להשלים עשור בייצור כמו קודמו.

אודי Q7 המחודש
צילום: אודי
 

העדכונים

כמקובל במתיחות פנים שכאלה, העיצוב החיצוני זוכה לטיפול שמטרתו לרענן את המופע. ואכן, באודי ציידו את אודי Q7 המעודכן בחזית עדכנית הכוללת יחידות תאורה חדשות, סבכה שעוצבה מחדש, פגוש חדש וכונסי אוויר גדולים יותר. בצד בולטים חישוקים בעיצוב חדש ומאחור גם עודכנו יחידות התאורה והפגוש. בנוסף, ישנם צבעי מרכב חדשים.
 
השינויים הם לא רק להופעה, יש גם מטרה. באודי מדווחים כי מעתה יוצע הדגם עם תאורת לד מטריקס מתקדמת משולבת תאורת לייזר אשר תיכנס לפעולה באופן אוטומטית במהירות גבוהה מ-70 קמ"ש. תאורת הלייזר תאפשר להאיר את הדרך בצורה ברורה יותר למרחק גדול יותר, כך אודי.

אודי Q7 המחודש 2024
צילום: אודי
 
בסביבת הנהג המופע דומה למוכר אולם באודי מדווחים על שיפור באיכות החומרים. בסעיף המולטימדיה מציינים באודי מערכת חדשה המאפשרת כעת לשילוב אפליקציות צד שלישי כמו ספוטיפיי, למשל. בבטיחות מדווחים באודי על עדכון ושדרוג מערכות הבטיחות הקיימות שלהן יכולת גבוהה מבעבר, כך אודי.
 
היצע המנועים נותר ברובו ללא שינוי. בדיזל ישנו מנוע ה-3.0 ל' בשני הספקים: 231 כ"ס או 286 כ"ס. בבנזין מנוע באותו הנפח מעמיד לרשות הנהג כבר 340 כ"ס. השינוי העיקרי נוגע לגרסת SQ8 בעלת מנוע V8 טורבו-בנזין בנפח 4.0 ל' המפיק כעת 507 כ"ס, שיפור קל ביחס לדגם היוצא.

אודי Q7 המחודש סביבת נהג
צילום: אודי