פוינטר, חברה המעניקה שירותי מיגון, איתור והשבת כלי רכב גנובים, מדווחת על חודש ינואר סוער בתחום הרכב הדו-גלגלי. לפי פוינטר, בחודש הראשון של שנת 2024 נרשמה עלייה מדאיגה של 70% בניסיונות גניבת רכב דו-גלגלי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

העיר תל אביב היא היעד הראשי של הגנבים: היא לבדה אחראית לכ-50% מהאירועים בחודש ינואר האחרון. חלקם של כלי הרכב הדו-גלגליים מסך הגניבות בשנה הקודמת (2023) עמד על 12%, ואם המגמה הזו תימשך התמונה השנה תיראה אחרת לגמרי.

גניבת אופנוע
צילום: פוינטר

לפי הערכות אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר, הסיבה לפופולריות של כלים אלה בקרב הגנבים היא כפולה. מצד אחד יש ביקוש ער לחלפים של כלי רכב דו-גלגליים, בפני עצמה סיבה מספיק טובה להוציא את הגנבים מהבית. אולם מעבר לכך פעמים רבות הגנבים עצמם נעזרים בכלים דו-גלגליים בעת יציאה לפשיטה שכן מדובר בכלים קטנים וקלים לתמרון. מאותן סיבות הם פופולריים גם בקרב ארגוני פשיעה שונים. 
 

לא נפסיק לגנוב

נזכיר, רק לאחרונה סיכמה פוינטר את נתוני הגניבות של שנת 2023. לפי פוינטר, בשנת 2023 נרשמה צמיחה של 120% בניסיונות גניבת כלי רכב, כאשר 12% מסך ניסיונות הגניבה היו של כלי רכב דו-גלגליים. האזורים ה"פופולריים" ביותר היו אזור המרכז עם 35% כאשר המובילה היא העיר תל אביב בה נרשמה עלייה של 50% בניסיונות הגניבה. בהמשך אזור השפלה עם 18%, אזורי הדרום והשרון עם 15%, ירושלים עם 11% והצפון עם 6%.

פוינטר גניבת אופנועים
צילום: פוינטר