וולוו FH החשמלית – 'משאית השנה 2024'
וולוו FH Electric, הגרסה החשמלית של הדגם הכבד של החברה השבדית, זכתה בתואר 'משאית השנה הבין-לאומית 2024' (ITOY). זו הפעם הרביעית שהדגם FH של וולוו שנחנך ב־1993 וממנו נמכרו עד היום 1.4 מיליון יחידות, זוכה בתואר זה. חבר השופטים בחר ב־FH אלקטריק לאחר שמצא כי המהדורה החשמלית מפגינה ביצועים מצוינים, האצה חלקה, שקט ותנועה נטולת רעידות לחלוטין. ג'יאנריקו גריפיני, יו"ר הגוף הבוחר במשאית השנה הבין־לאומית, ציין לשבח את הסוללה ב־FH, המעניקה למשאית טווח שימושי ביותר, מאפשרת לה למלא מגוון משימות רב ומהווה הוכחה כי המעבר בין סוגי האנרגיה צובר כוח אפילו בימים המאתגרים של סביבת העסקים העכשווית. כזכור, פגשנו בוולוו FH אלקטריק בישראל והתרשמנו ממנה בקצרה (אוטו 446), יחד עם מהדורה חשמלית של המשאית הקלה FL. 

וולוו FH חשמלית - משאית השנה העולמית 2024
צילום: וולוו

וולוו VNL – דגם חדש בצפון־אמריקה
יצרנית המשאיות השוודית פועלת מאז 1981 בשוק הצפון אמריקאי, לאחר שרכשה אז את מותגי ווייט, אוטוקאר וסטרלינג. מאז 2000, כאשר רכשה את משאיות רנו, היא גם הבעלים של מק (שנרכשה על-ידי החברה הצרפתית בשנות השמונים). וולוו פועלת בצפון אמריקה תחת שם המותג שלה עם דגמים שיש להם תא-נהג בטעם אמריקה עם מנוע לפנים – אבל עם מכלולים שלה. כעת הוכרז דור חדש ל־VNL הכבד בין דגמיה, שנחנך ב־1996 והיה ראשון מסוגו בארה"ב עם מבנה אווירודינמי. הפלטפורמה חדשה וזו מיועדת לשמש בסיס לכל סוגי האנרגיה להנעה – דיזל, חשמל מבוסס סוללה ותא-דלק, דלק ביולוגי – ולרכב מערך בטיחות עדכני ומלא. העיצוב האווירודינמי החדש, כך וולוו, אחראי להפחתה של 10% בצריכת הדלק. הרכב מונע על-ידי המהדורה העדכנית של מנוע D13 של וולוו ב־4 רמות תפוקה, מ־405 ו־241.6 קג"מ ועד 500 כ"ס ו־269.1 קג"מ. במפרט הבטיחות גם מרכוז הרכב בנתיב, 'הגה דינמי' המשפר את היכולת הדינמית ואת רמת הבטיחות בכל מהירויות הרכב. בנוסף, שופרה הבטיחות הפסיבית, לראשונה מוצעים וילונות־צד לנהג ולנוסע והרכב גם שקט יותר.

וולוו FH חשמלית - משאית השנה העולמית 2024
צילום: וולוו

מאן ו־ ABB E-mobility– מתחברת לחשמל
יצרנית המשאיות והאוטובוסים מאן חתמה על הסכם שיתוף־פעולה אסטרטגי עם ABB E-mobility, העוסקת בתשתיות טעינה לרכב חשמלי. עיקר שיתוף הפעולה הוא בפיתוח משותף שעיקרו תשתיות טעינה מתקדמות בהספק מגוואט (1000 קילוואט; MCS, ר"ת Megawatt Charging System) ומעלה. פיתוח תחום זה באירופה חשוב לתחנות טעינה לרכב כבד, לשיפור יעילות השימוש במשאיות חשמליות בכלל, את קבלתן בפרט. אתגר גדול בתחום זה הוא בהטמעת תקני תקשורת חדשים, וזו תהיה פעם ראשונה שאינטרנט ישמש למוביליות חשמלית. לכן יש חשיבות רבה בפיתוח משותף ושיתוף עם נהגים כבר כעת למהלך שיימשך שלוש שנים.

וולוו FH חשמלית - משאית השנה העולמית 2024
צילום: מאן