הדור העדכני של אסטון מרטין ונטאג' הוצג בשנת 2018 כתשובה של היצרנית הבריטית לפורשה 911 המצליחה. אנחנו נהגנו עליה בהשקה העולמית שהתקיימה באותה השנה והתרשמנו מאוד, אבל השנים עברו והגיע הזמן לרענון של אמצע החיים.

אסטון מרטין ונטאג'
צילום: אסטון מרטין
 

בעקבות האחות

העדכון מגיע לא דקה אחת מאוחר מדי, שכן פרק זמן שכזה – יותר מ-5 שנים מאז שנחשפה לראשונה – ללא עדכון משמעותי הוא ארוך למדי, גם בקרב מכוניות ספורט מסוגה. מה עוד, שבאסטון מרטין כבר הכריזו על תכנית להציג לונטאג' יורשת חדשה לגמרי עד לשנת 2026 כחלק מתכנית הצמיחה הנוכחית בהובלת המנכ"ל החדש, לורנס סטרול.

כמקובל במתיחות פנים שכאלה, השינויים מתחילים מבחוץ – ובמקרה הזה הם בולטים למדי. במקום החזית האלגנטית ונקיה של הדור היוצא אנו פוגשים הפעם סבכה גדולה ורחבה עוד יותר הפוגשת בקצוות כונסי אוויר גדולים למדי. יחידות התאורה הצרות של הדור היוצא פינו את מקומן לכאלה חדשות ועגלגלות (מטריקס לד) בהשראת האחות הגדולה DB12 שהוצגה במאי האחרון. גם מאחור ניתן להבחין בפגוש רחב יותר שעוצב מחדש, מפלטים חדשים ועוד – הכל מייצר מופע אגרסיבי מבעבר.

אסטון מרטין ונטאג' 2024
צילום: אסטון מרטין

סביבת הנהג כבר עברה מהפך ועוצבה כמעט לגמרי מחדש. כעת, ללא התלות בשת"פ עם מרצדס בתחום באסטון שילבו מערך מולטימדיה מעודכן עם מסך בגודל 10.25 אינץ' וקישוריות לאנדרואיד ואפל. הוא משולב בתוך דשבורד שעוצב מחדש כאשר פתחי המיזוג עברו אל מעל למסך. הקונסולה המרכזית מתחברת אל הדשבורד בסגנון גשר פיקוד ומול הנהג לוח מחוונים מלבני מוקרן וחדש לגמרי – הכל מזכיר מאוד את סביבת הנהג של DB12 החדשה.

אסטון מרטין ונטאג' סביבת נהג
צילום: אסטון מרטין
 

עוד כוח

לפחות בתחילת הדרך תוצע הוטנאג' עם מנוע אחד – ולא תשמעו אותנו מתלוננים על כך. המנוע הוא אותו V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל' שמקורו במרצדס, אך לפי אסטון מרטין הוא עבר שורה ארוכה של שינויים (יחסי דחיסה, מגדשים גדולים יותר, מערכת קירור ועוד) כך שהוא חזק מבעבר ובעל תגובות משופרות. 

המנוע חדש מעמיד לרשות הנהג 656 כ"ס ו-81.5 קג"מ, שיפור של 153 כ"ס ו-15.6 קג"מ ביחס לדור היוצא! מדובר בנתונים נמוכים רק במעט מגרסאות ה-V12 של הדור היוצא, שם המנוע הפיק כ-700 כ"ס במהדורות האחרונות והחזקות ביותר. אגב, באסטון מרטין לא מציינים זאת במפורש אך סביר שמדובר באותו המנוע שיש ב-DB12 החדשה, שם הוא חזק מעט יותר (680 כ"ס). 

אסטון מרטין ונטאג' חדשה
צילום: אסטון מרטין

בכל מקרה, המנוע משודך כבעבר לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים מבית ZF שעברה כיול מחדש וההנעה אחורית. בזכות תוספת ההספק, התיבה העדכנית ועדכון בקרת השיגור הביצועים שופרו קלות: 3.4 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית עומדת על 325 קמ"ש, שיפור מ-3.6 שניות ו-314 קמ"ש "בלבד" בעבר".

באסטון מרטין מציינים גם מרכב קשיח מבעבר עם עמידות גבוהה יותר לפיתול, דיפ' אחורי חדש, מערך מתלים ובולמים אדפטיביים הכוללים רכיבים חדשים וכיול מתלים מתאים לתצורת ההספק החדשה. ונטאג' תגיע מעתה כסטנדרט עם צמיגי מישלן פיילוט ספורט 5 במידות 275/35R21  מלפנים ו-325/30R21 מאחור. כאופציה ניתן לבחור בבלמים קרמיים שמלבד ביצועים ועמידות טובים יותר גם יחסכו כ-27 ק"ג מהמשקל הבלתי מוקפץ.

אסטון מרטין ונטאג' מתיחת פנים
צילום: אסטון מרטין