חברת הליסינג אלבר הודיעה כי תייבא דגמים של תאגיד הרכב הסיני BAIC (ר"ת של Beijing Automotive Group Co). לתאגיד BAIC מותג בשם זה, BAIC Motor, מותגים נוספים וגם שיתופי פעולה עם יצרנים מוכרים.
 

היצרן

תאגיד BAIC נוסד ב-1958, הוא נמצא בבעלות מחוז בייג'ינג וכיום הוא השישי בגודלו בסין, עם ייצור של 1.7 מיליון כלי רכב ב-2023 ויצוא של 190,000 מכוניות באותה שנה. לחברת האם BAIC שני מיזמים של שיתוף פעולה עם יצרנים זרים; האחד הוא Beijing Hyundai המייצר דגמים של יונדאי בהתאמה לשוק הסיני, השני Beijing Benz, שת"פ עם מרצדס באותו עיקרון, כמו גרסה מוארכת ל-E קלאס.

דגמים של BAIC משווקים לא רק בסין אלא גם בדרום-מזרח אסיה, בדרום אמריקה, באפריקה. 

חברת האם BAIC מייצרת גם רכב מסחרי בכל הגדלים ואוטובוסים מכל הסוגים, כלים חקלאיים, כלי צמה ורכב צבאי.

BAIC X7
צילום: Baic
 

המותגים

המיזם האחרון של BAIC הוא במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם שיאומי, המוכרת מהתקשורת הסלולרית, לייצור מכונית הסלון החשמלית SU7. 

ל-BAIC כיום מספר חטיבות ומותגים. לחטיבה החשמלית BluePark שהיא פרי שת"פ עם מגנה הבין-לאומית שמושבה בקנדה. מותג כל-חשמלי הנקרא ארקפוקס (Arcfox) ויש לו כבר כיום מספר דגמים, כולל מכונית הקיצון GT. במסגרת חטיבה זאת גם הגרסאות החשמליות (EV) של מותג בייג'ינג.

BAIC X3
צילום: Baic

המותג העיקרי הוא בייג'ינג שהוכרז ב-2020 והחליף את הדגמים של מותג סנובה (שנוסד ב-2012). למותג בייג'ינג מספר דגמים של מכוניות נוסעים ודגמי פנאי, ואלה האחרונים – X3, X5, ו-X7 (כולם עם מנועי בנזין) – הגיעו גם למדינות אחדות באירופה. אליו מצטרף המותג בייג'ינג שטח (Beijing Off-road) שיש לו שמונה דגמים הנראים כמו העתק של דגמי ג'יפ.


מותג נוסף הוא פוטון (Foton), וזה מייצר מסחריות בגדלים שונים, טנדרים, משאיות ורכב כבד, אוטובוסים מכל הסוגים. 

אלבר שמוכרת יותר בתחום חברות הליסינג וציי הרכב כבר לוטשת שנים עיניים לתחום ייבוא הרכבים ובשנים 2014-2015 אף בצעה פעילות גדולה ומאורגנת למדי בתחום היבוא המקביל.

BAIC X5
צילום: Baic

היבואן

אלבר היא חברת ציבורית שנוסדה ב-1994 ונמצאת בבעלות משפחת אלעזרא. החברה עוסקת במכירה, בהשכרה ובהחכרה של כלי רכב ובמימון עסקאות הקשורות בתחום זה, והיא גם נציגת חברת ההשכרה יורופקאר. בנוסף, אלבר פועלת גם בתחומים צמודים לעולם הרכב עצמו עם שירותי מוסך ודרך, יבוא חלפים ולענייננו יבוא רכב.

לפני עשר שנים, לקראת סוף המחצית הראשונה של העשור, פעלה אלבר בתחום היבוא המקביל והביאה לכאן מכוניות של הונדה ושל טויוטה. בנוסף החברה עוסקת ביבוא רכב דו-גלגלי, והמותגים שהיא מייצגת כאן הם דיאלים, הרלי דייווידסון, טריומף.

כאמור, אלבר תייבא דגמים של BAIC, אבל בשלב זה לא ידוע באיזה מותגים מדובר, אלה דגמים יגיעו לכאן ועם איזו הנעה.

דגמי BAIC
צילום: Baic