מרצדס חשפה את גרסת ה"ביניים" של ה-E קלאס – זו שאמורה לגשר בין הגרסאות ה"רגילות" של הדגם לגרסת העל שתוצג בעתיד ותכונה E 63 AMG. מדובר ב-E 53 AMG החדשה אשר עוקבת אחר המתכון העדכני של היצרנית: מערכת הנעה היברידית-נטענת מתוחכמת שמנסה לפצות על תוספת המשקל בתוספת סוסים.

מרצדס E53 AMG
צילום: מרצדס
 

הרבה מנועים וסוללות

אחרי שחשפה את גרסאות 63 של ה-C, S ו-GLC היה ברור שבמרצדס הולכים בכיוון "ירוק" – וזה גם במקרה של ה-E53 AMG החדשה אשר מתהדרת ביחידת הנעה היברידית-נטענת. מדובר, ככל הנראה, בגרסה מופחתת הספק של זו אשר הוצגה עם GLC 63 AMG SE ממש לאחרונה. עם זאת, אין מה להיבהל מצמד המילים "מופחתת הספק" שכן ל-53 החדשה הספק מירבי משולב של 612 כ"ס במצב "מירוץ" – חלק מחבילת "AMG דיינמיק", ללא החבילה ההספק עומד על 585 כ"ס "בלבד" – יחד עם נתון מומנט של 76.4 קג"מ. הספק זה גבוה ב-180 כ"ס מהגרסה המקבילה בדור היוצא וכמעט זהה להספק של גרסת 63 הבכירה אשר צוידה במנוע V8. 

מרצדס E53 AMG מנוע
צילום: מרצדס

הנתונים הללו מגיעים בזכות שילוב של מנוע טורבו-בנזין מוגדש טורבו בנפח 3.0 ל' (6 ציל') המפיק 449 כ"ס ו-57 קג"מ, נתון זהה לשל CLE 53 AMG קופה שהוצגה גם היא לפני חודשים ספורים. אל מנוע הבנזין מצטרף מנוע חשמלי אשר מוסיף עוד 161 כ"ס ו-48.9 קג"מ ואלה, כאמור, מעמידים את נתון ההספק המירבי המופרך. התיבה היא אותה TCT מוכרת של היצרנית עם 9 הילוכים וההנעה כפולה.

הביצועים בהתאם: 4.0 שניות ל-100 קמ"ש ו-280 ק"מ מירביים במרכב הסדאן. במרכב הסטיישן תיאלצו לחכות עוד 0.1 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ותגיעו פחות מהר ליעדכם במהירות מירבית של 275 קמ"ש "בלבד". חבילת "AMG דיינמיק" מקצרת את התאוצה ל-3.8 שניות ו-3.9 שניות בהתאמה.

מרצדס E53 AMG נסיעה
צילום: מרצדס

על אספקת החשמל אמונה סוללת 28.6 קוט"ש ומערכת חשמל 400V – טעינה ביתית אפשרית עד 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 60 ק"ו. לפי מרצדס הסוללה מאפשרת שימוש ב-21.2 קוט"ש בלבד ל"יום יום" כדי לשמור תמיד רמת אנרגיה מספקת כך שהמערכת תוכל להעמיד לרשות הנהג בכל שלב את רמת ההספק והביצועים המירביים של הדגם. בכלל, למרות שלפי מרצדס הסוללה מאפשרת נסיעה חשמלית לטווח של עד 100 ק"מ, הדגש במערך החשמלי הוא מתן ביצועים משופרים.

נתון המשקל לא פורסם.

מרצדס E53 AMG סביבת נהג
צילום: מרצדס

מעבר לתוספת ההספק במרצדס ציידו את ה-53 החדשה במערך מתלים אשר עבר כיול בהתאם, בולמים אדפטיביים חדשים לגמרי, כיול ייחודי לבקרות הנהיגה השונות, לגלגל ההגה, מערך בלמים משופר הכולל דיסקים מאווררים בקוטר של 370 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור, היגוי אחורי אקטיבי ועוד.

מרצדס E53 AMG סטיישן
צילום: מרצדס