סטלנטיס ממשיכה בשילוב יחידת ההנעה ההיברידית-מתונה החדשה שלה: וכעת מגיעה תורה של המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) אופל אסטרה. רק לאחרונה הציגה לנצ'יה את אפסילון עם גרסת 100 כ"ס של המנוע ובחזית של פיג'ו נחשף ה-5008 החדש אשר משתמש במנוע הזה במגוון גרסאות.

אופל אסטרה היברידי מתון
צילום: אופל
 

האסטרה מתחשמלת קלות

נזכיר, יחידת ההנעה החדשה הוצגה לפני כשנה ומאז הוכרזה כבר במספר דגמים: ביניהם פיג'ו 208, 2008 ו-3008, ג'יפ אוונג'ר, סיטרואן C4 ו-C5 איירקרוס ועוד. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' בעל 3 ציל' – ולמרות המבנה הדומה לזה של מנוע הבנזין היוצא בסטלנטיס מדווחים כי לפחות 40% מהחלקים חדשים לגמרי.

אופל אסטרה היברידי
צילום: אופל

אל המנוע הבנזין מצטרפת מערכת חשמלית במתח 48V ליצירת מערך היברידי-מתון חזק יחסית למקובל בתחום. סוללה קטנה בקיבולת 0.432 קוט"ש תספק אנרגיה למתנע-גנרטור המפיק 28 כ"ס ומשולב בתוך תיבת ההילוכים. אגב תיבה, מדובר בתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית חדשה עם שישה יחסי העברה המחליפה את האוטומטית היוצאת לה היו שמונה יחסים. 

ההספק המשולב של המערכת עומד על 136 כ"ס, נתון גבוה במעט ממנוע הבנזין היוצא (130 כ"ס). יחידת ההנעה החדשה תביא לשיפור קל בביצועים לצד שיפור משמעותי בצריכת הדלק: התאוצה ל-100 קמ"ש תארך 9 שניות (9.7 שניות כיום) וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 17.2 ק"מ לליטר, שיפור של 14% לפי אופל.

אופל אסטרה
צילום: אופל

היצרנית מדווחת כי למרות שמדובר במערכת מתונה האסטרה ההיברידית תוכל לנוע על חשמל בלבד למרחק של כ-1 ק"מ בתנאים עירוניים. בכלל, באופל מציינים כי בזכות היעילות של המערכת החשמלית האסטרה תוכל לנוע עד כ-50% מהזמן במרחב העירוני מבלי להשתמש במנוע הבנזין – מה שצפוי להביא לשיפור משמעותי יותר בצריכת הדלק בתוואי נסיעה שכזה.

יחידת ההנעה החדשה תוצע עם אסטרה במרכב האצ'בק או סטיישן. מלובינסקי, יבואנית דגמי אופל לישראל נמסר כי האטסרה ההיברידית-מתונה צפויה להגיע לישראל במהלך שנת 2025.

אופל אסטרה 2024
צילום: אופל