אחרי שהציגה את האגיאה, משפחתית קומפקטית בתצורת סדאן, הגיע הזמן של פיאט להציג את גרסאות ההאצ'בק וסטיישן שמיועדות לשוק האירופאי. באופן מעניין, עם הצגת הגרסאות ה"אירופאיות" פיאט חוזרת לשם מן העבר – טיפו.
הטיפו החדשה חולקת עם האגיאה את החזית האגרסיבית, אך הנאה למראה. ההבדלים, כמובן, בולטים מאחור – שם להאצ'בק ולסטיישן יחידות תאורה שונות ופשוטות למדי. התוצאה הכללית דינאמית למראה, במיוחד בגרסת ההאצ'בק בעלת הזנב הקטום. לא פורסמו תמונות של תא הנוסעים אך סביר להניח שהוא יראה דומה-עד-זהה לזה של האגיאה.
פיאט טיפו 2016
צילום: מנהל

לטיפו האצ'בק ממדים מקובלים בקטגוריה – 437 ס"מ לאורך, 179 ס"מ לרוחב וגובה של 150 ס"מ. גרסת הסטיישן מוסיפה 20 ס"מ לנתון האורך הכללי עם 457 ס"מ סה"כ. אורך בסיס הגלגלים לא נמסר. לטיפו האצ'בק תא מטען בעל נפח נאה של 440 ל', גרסת הסטיישן מוסיפה 110 ל' של נפח הטענה לסך של 550 ל'.
היצע יחידות הכוח נסמך על מנועי הבנזין והדיזל המוכרים של פיאט. אגף הבנזין מתחיל ב-1.4 ל' אטמוספרי המפיק 95 כ"ס ו-12.7 קג"מ, מעליו נמצא מנוע 1.6 ל' בעל 110 כ"ס ו-15.5 קג"מ כאשר בראש ההיצע ישנו מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.4 ל' המפיק 120 כ"ס ו-21 קג"מ. באגף הדיזל ניתן למצוא את מנועי המולטיג'ט המוכרים – 1.35 ל' בעל 95 כ"ס ו-20.4 קג"מ ומנוע ה-1.6 ל' המפיק 120 כ"ס ו-32.6 קג"מ.
פיאט טיפו תערוכת ז'נבה
צילום: מנהל

מנועי ה-1.6 ל' יוצעו (לפחות כאופציה) גם גרסאות אוטומטיות. מנוע הבנזין ישודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בת שישה יחסי העברה ומנוע הדיזל יוצמד לתיבה רובוטית דו-מצמדית, גם היא בעלת שישה יחסים.

פיאט טיפו החדשה תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה שתפתח את שעריה לקהל הרחב מחר, יום חמישי ה-3.3.16. מפיאט ישראל נמסר שהטיפו החדשה תגיע לישראל כבר בתקופה הקרובה.
פיאט טיפו החדשה
צילום: מנהל