לראשונה בתולדותיה הציגה סיאט רכב פנאי – אם נתעלם לרגע מסיאט לאון אקספריינס, שהוא לא יותר מגרסת ההנעה הכפולה מעט מוגבהת לגרסת הסטיישן - ושמו הוא אטקה (Ateca).
סיאט אטקה נקרא, כמקובל אצל היצרנית הספרדייה, על שם ישוב בספרד, במקרה זה על שם כפר קטן לא רחוק מסרגוסה. האטקה הוא רכב פנאי בגודל קומפקטי ויש לזה סיבה הגיונית, אולי אפילו הגיונית מאוד: זו הקטגוריה הנמכרת ביותר באירופה בשנת 2015. ועל זה נאמר – עדיף מאוחר על לעולם לא.
סיאט אטקה החדש
צילום: מנהל

לא קשה לזהות לאיזו משפחה שייך האטקה. יחידות התאורה הקדמיות, השבכה הקדמית, עיצוב הפגושים וכמובן יחידות התאורה האחוריות מסגירות מיד את מוצאו הספרדי – מעין לאון מוגבהת, בייחוד אם מעיפים מבט אל תא הנוסעים. לאטקה מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "8 הכוללת אפשרות שיקוף לסמארטפונים של אפל (CarPlay) או כאלה מבוססי ממשק אנדרואיד (Android Auto).
סיאט לא מנדבת הרבה מידע בכל הנוגע למידות, מלבד זה שאורכו של סיאט אטקה הוא 436 ס"מ. עוד נתון חשוב בכל הנוגע לשימושיות – נפחו של תא המטען: 510 ליטר בתצורת הנעה קדמית ו-485 ליטר בתצורת ההנעה הכפולה.
סיאט אטקה תא נוסעים
צילום: מנהל

רכב הפנאי הספרדי יוצע, כמקובל בקונצרן, עם מגוון רחב של יחידות כח, שהמשותף לכולן הוא השימוש במגדשי טורבו. באגף הדיזל תמצאו מנוע 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ו-2.0 ליטר שיוצע בשני הספקים: 150 כ"ס או 190 כ"ס. באגף הבנזין תמצאו את מנוע ה-1.0 ליטר עם 115 כ"ס ואת מנוע ה-1.4 ליטר שמפיק 150 כ"ס.
סיאט אטקה 2016
צילום: מנהל

סיאט אטקה יוצע עם לא מעט מערכות עזר, כדוגמת מערכת שיוט אדפטיבית בפקקים (מאיצה ובולמת לבד), מערכת לזיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ואף בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות (עד 60 קמ"ש): במידה והנהג "חולם בהקיץ" המערכת תתריע על הסכנה על ידי בלימה קלה של הרכב, ואם גם זה לא עוזר לו להתעורר המערכת תבלום עד לעצירה מוחלטת.
סיאט אטקה
צילום: מנהל