ב.מ.וו חשפה את סדרה 2 אקטיב טורר החדשה, המכונית הראשונה בהיסטוריה של היצרנית עם הנעה קדמית. האקטיב טורר החדשה היא בעצם מיניוואן קומפקטי יוקרתי, ואיתה ב.מ.וו שמה לעצמה את מרצדס B קלאס כמטרה. בניגוד למה שניתן לחשוב, סדרה 2 אקטיב טורר לא מבוססת על סדרה 2 קופה שהוצגה בשנה שעברה, אלא חולקת את הבסיס שלה דווקא עם המיני החדשה. הפלטפורמה הזו תהווה את הבסיס לעוד כעשרה דגמים עם הנעה קדמית של ב.מ.וו ומספר דגמים מבית מיני.

העיצוב החיצוני מזוהה כמעט מידית עם היצרנית הבווארית, ולכך תורמים גריל הכליות המסורתי ויחידות התאורה האחוריות. סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור מוסיפים למראה הדינאמי, והתוצאה הסופית נאה בסך הכול, גם אם הפרופורציות חדשות למותג היוקרה הגרמני. הממדים החיצוניים קרובים מאוד ל-B קלאס של מרצדס, עם אורך של 434 ס"מ (2 ס"מ פחות), רוחב של 180 ס"מ (1.5 ס"מ יותר), גובה של 155.5 ס"מ (זהה למרצדס) ובסיס גלגלים שעומד על 267 ס"מ (3 ס"מ פחות).
ב.מ.וו עוברת להנעה קדמית
צילום: מנהל
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר. חולקת את הפלטפורמה עם המיני החדשה

גם תא הנוסעים מציג מראה מוכר משאר דגמי היצרנית, אך זה לא מקור גאוותה של ב.מ.וו, עם האקטיב טורר ב.מ.וו בוחרת להתמקד בשימושיות. מעבר לאיכות המוכרת של המותג, ב.מ.וו טוענת למרווח נאה לנוסעים (חמישה בסה"כ) ולתא פונקציונאלי במיוחד. המושבים האחוריים למשל, נעים על מסילה כדי שניתן יהיה להגדיל את מרווח הברכיים לנוסעים (על חשבון נפח תא המטען כמובן), ברחבי התא פוזרו שלל תאי אחסון, ותנוחת הישיבה הגבוהה תשפר את תחושת המרחב לנוסעים, כך ב.מ.וו. תא המטען מציע נפח של 468 ליטר (485 במרצדס) ויכול להגיע עד ל-1,510 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

בתחילת הדרך ב.מ.וו תציע את סדרה 2 אקטיב טורר עם שלושה מנועים – שניים לוגמי בנזין ודיזל אחד. גרסת הבסיס (218i) תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל 3 ציל', שהספקו עומד על 136 כ"ס ושיא מומנט שעומד על 22.6 קג"מ. בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים) התאוצה ל-100 קמ"ש תעמוד על 9.6 שניות (9.3 שניות בידנית) וצריכת הדלק הממוצעת על 19.6 ק"מ לליטר. גרסת הבנזין הבכירה (225i) תשתמש במנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר (4 ציל') המספק 231 כ"ס ו-35.6 קג"מ. גרסה זו משודכת רק לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה, איתה התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומד על 16.6 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו עוברת להנעה קדמית
צילום: מנהל
האקטיב טורר תוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר כבסיס
מנוע הדיזל (2.0 ליטר, 150 כ"ס) מוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (6 ו-8 הילוכים בהתאמה) ויכסה 24.3 ק"מ לכל ליטר עם שתי התיבות. בהמשך תציג ב.מ.וו גרסאות הנעה נוספות הכוללות מגוון מנועי דיזל ובנזין. בנוסף, ב.מ.וו תציע את ה-225i וה-220d העתידית גם עם אופציה להנעה כפולה (X-דרייב של ב.מ.וו). אגב, למרות שב.מ.וו לא מצהירה על כוונה להציג גרסת M ספורטיבית, היא כן תציע את סדרה 2 אקטיב טורר ברמת גימור "M", שתתהדר במספר סממנים ספורטיביים ו'אינדיבידואליים' כהגדרת היצרנית.
למרות המעבר להנעה קדמית (ותצורת המרכב...), ב.מ.וו טוענת שסדרה 2 אקטיב טורר החדשה תציע תכונות דינאמיות המתאימות לערכי המותג. היא מציינת כי היא תכננה מחדש, במיוחד עבור האקטיב טורר, מתלה מקפרסון מלפנים ורב-חיבורי מאחור. אנחנו, כמו רבים אחרים, תוהים איך הצהרות היצרנית יתורגמו לתחושות בכביש, אך לא נמהר לשפוט את הבת החדשה למשפחת ב.מ.וו לפני שנבחן אותה.

ב.מ.וו עוברת להנעה קדמית
צילום: מנהל
למרות הפרופרציות השונות, היא מזוהה מידית כב.מ.וו
ב.מ.וו תציג את סדרה 2 אקטיב טורר החדשה בתערוכת הרכב בז'נבה שתפתח את שעריה בחודש הבא. אלינו היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית.