אינפיניטי Q30 קונספט
מזה זמן מה מדברת אינפיניטי על השאיפות שלה לצמוח, להציג דגמים חדשים לחלוטין ולהגיע לשווקים נוספים. המכונית הראשונה בתוכנית, אינפיניטי Q50, הוצגה בתחילת השנה ונועדה להחליף את ה-G. בינתיים, היא משווקת בחו"ל במקביל לה. כעת, מציגה היצרנית לראשונה את השלב הבא – משפחתית האצ'בק (קומפקטית בהגה חוץ-ארצית) שתתחרה בתחום הפרמיום של הקטגוריה – מול, בעצם, כל המכוניות שהגיעו להשוואתי שערכנו לאחרונה.

את התוכניות הקומפקטיות של אינפיניטי כבר פגשנו בעבר. ב-2011 היא הציגה את האת'ריאה (Etherea, 'שמיימי'), מכונית קונספט שהבהירה כי בכוונת היצרנית להצטרף לתחרות בתחום החשוב. בהמשך אותה שנה נודע לנו על שיתוף הפעולה בין אינפיניטי למרצדס, במסגרתו תתבסס המכונית הקומפקטית החדשה על הפלטפורמה של ה-A קלאס. בהמשך נודע לנו שהרכבת המכונית החדשה צפויה להתבצע באוסטריה, באמצעות קבלן-משנה, חברת מאגנה-שטייר, ושתחילת הייצור מתוכננת לתחילת שנת 2014.
אינפיניטי Q30: כרטיס כניסה לתחום הקומפקטיות
צילום: מנהל
אינפיניטי את'ריאה קונספט, 2011

אינפיניטי Q30 קונספט, המכונית שבאיור שלפניכם, היא ככל הנראה השלב הסופי לפני גרסת הייצור הצפויה. מהמעט שניתן להסיק מאיור שכזה, אפשר לומר שגלגולה הבא של מכונית הקונספט הקומפקטית יציג עדכונים מודרניים לעיצוב, עם שימוש בקווים מהאת'ריאה המקורית ומצמד מכוניות הקונספט הנוספות של אינפיניטי – האסנס (Essence) וה-Emerg-E. בשיחה עם בכיר בקונצרן ניסאן-אינפיניטי, סופר לנו על המגבלות שבשימוש בפלטפורמת ה-A קלאס, ועל כך שאין בכוונתם לעשות שינוי בבסיס הגלגלים (270 ס"מ), אך גם הובטח שהמכונית של אינפיניטי תציג מראה שונה לחלוטין (עם פרופורציות דומות).

בעוד בדיווחים קודמים נאמר שהקומפקטית החדשה של אינפיניטי (כלומר, ה-Q30) תעשה שימוש גם במנועים של מרצדס – 4 ו-6 צילינדרים, בנזין ודיזל – קשה לומר אם תכניות אלו נותרו בעינן. עבור הפרטים הללו אנחנו צריכים להמתין, לפחות, עד לחשיפה המלאה של מכונית הקונספט בתערוכת דטרויט הבאה עלינו לטובה. מסיבת העיתונאים הרשמית מתוכננת לבוקר ה-10 בספטמבר. ניתן להעריך כבר עכשיו שהצגת גרסת הייצור הסופית מתוכננת לתערוכת דטרויט הבאה (תחילת 2014) – שנה בדיוק לאחר הצגת ה-Q50 – מאחר וארצות הברית נחשבת לשוק הגדול וחשוב עבור אינפיניטי.