ניסאן דלתאווינג
פרויקט דלתאווינג (DeltaWing) מצרף לשורותיו את היצרן היפני בפיתוח מכונית מרוץ חדשנית שנועדה לבחון טכנולוגיות וכיוונים חדשים בעולם המרוצים. ניסאן תספק לפרויקט מנוע 1.6 DIG-T (הזרקת דלק ישירה עם מגדש טורבו) המספק כ-300 כ"ס. המנוע נחשב לקל וחסכוני במיוחד, בדיוק מה שהחבר'ה בפרויקט דלתאווינג רוצים למכונית השאפתנית.

ניסאן דלתאווינג היא פיתוח מיוחד, עם מבנה מוארך, צר בחלק הקדמי ורחב באחורי, כאשר הנהג יושב הרחק מאחור, בדומה למכוניות דראג. זוהי מכונית קלה במיוחד – רק 495 ק"ג, ולכן המנוע של ניסאן נחשב בעיניהם למושלם. שילוב המנוע עם משקל הנוצה של המכונית צפוי לדעת הצוות להניב תוצאות במרוץ שינועו בין הקטגוריות LMP1 (אבות טיפוס של יצרנים בלה-מאן) ו-LMP2 (אבות טיפוס של פרויקטים פרטיים בלה-מאן). צוות הפרויקט ישתמש ב'מוסך 56' בלה-מאן, השמור למכוניות ניסיוניות. מספר המכונית במרוץ יהיה 0.

כפי שניתן לראות בתמונות, זוהי כנראה אחת המכוניות הכי מוזרות שהולכות להשתתף במרוץ 24 השעות בלה-מאן השנה. זוהי מכונית ניסיונית, והיא לא תיקח חלק באף קטגוריה, אלא תתחרה בעצמה באופן רשמי. המכונית פותחה בשיתוף עם המעצב הבריטי (מתגורר בארה"ב) בן בולבי, יזם הספורט המוטורי האמריקאי דון פאנוז (שכבר נתקלנו במכוניות שלו בעבר), ארגון המרוצים האמריקאי, נהג הפורמולה 1 לשעבר דן גרני, צוות בשם הייקרופט רייסינג וחברת הצמיגים מישלין צפון אמריקה.
ניסאן פורשת כנפיים במרוץ לה-מאן (וידאו)
צילום: מנהל

לטענתם, עם הידוק החוקים במרוצים לאורך השנים בפרמטרים כמו משקל, נפח מנוע, הספק ועוד (ועוד), מאבד עולם המרוצים מכוחו בתחום החידושים הטכנולוגיים בגלל שהמכוניות נעשות דומות אחת לשנייה. פרויקט ניסאן דלתאווינג שם לו למטרה לשנות את המוסכמה, להכניס קצת צבע (שחור) וחידושים, ומהצד שלנו – להוסיף דמות מעניינת לאחד המרוצים החשובים של השנה.