כיצד ייראו מגרשי הליסינג? כך או...אז זהו, בג"ץ דחה את העתירה והרפורמה הירוקה יצאה לדרך. ומה ניתן לומר ביום שאחרי? ובכן, לא כל היבואנים מוכנים לרפורמה, כמו למשל כלמוביל (יונדאי), UMI (שברולט, קאדילק, ביואיק, אופל ואיסוזו), סמל"ת (פיאט, אלפא רומאו ולנציה) וקרסו (יבואנית רנו וניסאן). חלקם יציגו את המחירון החדש מאוחר יותר היום (UMI), חלקם במהלך השבוע (כלמוביל) וחלקם יגבשו את המחיר החדש עד סוף השבוע (קרסו). אבל בואו נגיע לעיקר – בכמה השתנה המחיר.

בגדול ניתן לומר שהצפוי התרחש – מחירי המשפחתיות לא השתנה, מחיר המשפחתיות הגדולות וצפונה עלה ומחיר המכוניות הקטנות ירד. במקרה של המכוניות ההיברידיות הנמכרות בישראל, לא נוכל לומר הרבה היות ולעת עתה פורסם רק מחירה של הפריוס; זה אגב הוזל בכ-2,000 שקלים וכעת מחירה של הפריוס עומד על כ-147,000 שקלים.

בקרב המשפחתיות אין שינויים משמעותיים; מחיר גרסת ציי הרכב של מאזדה 3 ('אקטיב') נותר על 115,000 שקלים, כמו גם גרסת הציים של טויוטה קורולה. כמובן שבכל כלל יש יוצאים מן הכלל פורד פוקוס למשל, אחותה האירופאית של מאזדה3, שמיובאת ע"י אותו יבואן אך נסחרת באירו, מתייקרת ב-2,000 שקלים.

במקרה של המשפחתיות הגדולות יש יישור קו לאזור ה-159,000 שקלים שמשמעותן תוספת של כ-6,500 שקלים לעומת המחיר אתמול. כך הדבר לגבי מחירה של מאזדה 6, טויוטה אוונסיס, ופורד מונדיאו. סקודה סופרב התיקרה גם היא – לאזור ה-163,000 שקלים – אלא הפער שהיה בעבר (כ-10,000 שקלים) הצטמצם משמעותית. לעומת זאת, מחירה של גרסת ה-3.6 ליטר של הסופרב (שנבחרה יחד עם אודי A6 כמכונית השרים לכנסת ישראל) התייקרה בכ-40,000 שקלים – לאזור ה-285,000 שקלים. לשם השוואה, טויוטה קאמרי שכעת מתומחרת בכ-280,000 שקלים נמכרה לפני הרפורמה במעט מעל 260,000 שקלים.

במקרה של מכוניות קטנות, נרשמו הוזלות נאות; מחירי טויוטה יאריס ירדו בין 4,000 ל-5,000 שקלים (בהתאם לגרסה), מחירי סקודה פאבייה הוזלו בין 5,500 ל-2,000 שקלים ואילו מחירה של פורד פיאסטה הוזל ב-3,500 שקלים (ל-105,000 שקלים). לעומת הפיאסטה, אחותה לפלטפורמה – מאזדה 2 – לא ירד באותו סדר גודל; גרסת ה'דיינמיק' המיועדת לשוק הפרטי, הוזלה בכ-1,000 שקלים ואילו גרסת ציי הרכב של מאזדה 2 נותרה במחיר זהה לזה שהיה – 104,500 שקלים.

כעת נותר לראות כיצד יושפע שוק היד שניה מהשינוי במיסוי.

עדכונים נוספים – מי המכונית הזולה בישראל?
גם סוזוקי ויונדאי – שתי החברות המתחרות על משבצת המכונית הזולה בישראל – מפרסמות את מחירי דגמיהם. הבשורה? ב-73,000 שקלים – המבטאת הוזלה של כ-6,000 – סוזוקי אלטו ממשיכה לאחוז בכתר. יונדאי i10 הוזלה במעט פחות – 4,000 – ומחירה המעדכן עומד על כ-88,000 שקלים. גם יונדאי גטס, קודמתה של ה-i20, מוזלת במעט ומתומחרת כעת ב"החל" מ-91,000 שקלים, אך כאן נגמרים העדכונים כלפי מטה.
סוזוקי סוויפט ויונדאי i20 אינן מוזלות ואינן מתייקרות ומחיר הגרסאות הבסיסיות – של שתיהן – מגרד את ה-100,000 שקלים. גם אין שינויים במחירי הגרסאות המשפחתיות הקומפקטיות של שתי החברות (יונדאי i30 וסוזוקי SX4) והן נשארות סביב ה-115,000 שקלים.

מכאן כבר המחרים נוסקים. יונדאי טוסון חביבת קבוצה 4, ויונדאי סונטה מתייקרות ל-155,000 שקלים ו-152,000 שקלים בהתאמה. מעט פחות מהמצופה והמתחרות העיקריות לקבוצת שווי השימוש הנעות סביב 159,000 שקלים.
ואם כבר נגענו בקבוצה זו נציין כי דודג' ג'רני ודודג' אוונג'ר התייקרו בכ-5,000 שקלים כל אחת וכעת מציגות תג מחיר של כ-160,000 שקלים. דודג' ניטרו התייקר ב-10,000 שקלים (210,000 שקלים), ג'יפ פטריוט התייקר בין 2,000-6,000 (תלוי בדגם) לאזור ה-185,000 שקלים עבור גרסת הספורט (הבסיסית) וקרייזלר גרנד וויג'ר בין 12,000-14,000 שקלים לאזור ה-250,000 שקלים עבור גרסת ה-LX הבסיסית. קרייזלר 300C (כ-330,000 שקלים – מחיר חדש), ג'פ קומנדר (כ-390,000 שקלים) וג'יפ גרנד צ'ירוקי (390,000 שקלים) התייקרו ב-30,000 שקלים כל אחת.