לפני כחודש חשפנו הדלפה של האקסאו העתידית, בדמות איור מחשב. עכשיו נחשפת המכונית המוכנה לייצור, כצפוי – במסגרת תערוכת הרכב של פריז.
תערוכת פריז: סיאט אקסאו
צילום: מנהל
כפי שדיווחנו בשעתו, מתבססת האקסאו על האודי A4 היוצאת, וגם בעין לא מזויינת, המקור צועק למרחוק. למעט החלפת חרטום (פנסים, גריל) ונגיעות קלות פה ושם, לא נראה כאן שאר רוח עיצובי שהיה מנת חלקן של מכוניות אחרות מבית סיאט, וחבל. לפחות בפנים הרכב המקורי המוצלח שופר קלות (הגה, גוונים) ומצליח להציל מעט את הרושם של "אודי בתחפושת".
הגרסה שהוצגה הנה הסדאן, אולם גם סטיישן תוצג במהלך 2009. מגוון מנועי הבנזין מתחיל בגרסת הבסיס עם המנוע הותיק בהיצע הקונצרן, ה- 1.6 ליטרים 102 כוח-סוס, וממשיך ל- 2.0 ליטרים TFSI המציע 200 כוח-סוס. לוגמי סולר יהיו שלושה, כולם בעלי מסילה משותפת, מ-120 ועד 170 כוח-סוס. הואיל וסיאט הצהירו כי יוצעו שישה מנועים מוגדשים, הרי שחסר בהיצע הראשוני מנוע בנזין אחד, ולכן הימור על 1.8 ליטרים TSI או 1.4 ליטרים TSI הנו הימור הגיוני בהחלט.
תערוכת פריז: סיאט אקסאו
צילום: מנהל
בכל הגרסאות רמת האבזור צפויה להיות גבוהה, ויכולה כולל מערכת ניווט משוכללת, קישוריות לכל מערכות השמע המוכרות, חיבור בלוטות' וחלון שמש הכולל תאים סולריים להפחתת הטמפרטורה בעת חניה.
הסיאט אקסאו תיוצר בספרד ותוצע לציבור הרב החל מאביב 2009, אלינו היא צפויה להגיע לקראת סוף אותה שנה.