לאחר חרושת שמועות, הדלפות וצילומי ריגול, נחשפה רשמית הגרסה הספורטיבית מבית אבארט לפיאט 500e החשמלית.

אבארט 500e החדשה לוקחת את הבסיס של הדגם הרגיל ומוסיפה מנוע חשמלי חזק משמעותית, בתוספת עיצוב ספורטיבי וכוחני יותר - ולמרות שנתון ההספק נמוך מזה של גרסאות הבנזין הבכירות של הדגם היוצא (שטיפסו ל-180 כ"ס), אבארט טוענת שהדגם החדש מהיר מקודמו אפילו במסלול.

המנוע החשמלי מפיק 155 כוחות סוס ו-23.9 קג"מ, והוא יביא את ההאצ'בק הקטנה למאה קמ"ש תוך 7 שניות - איטי במקצת מגרסת הבנזין היוצאת (6.7 שניות). אבארט מדגישה שזינוק מהיר לא היה בראש מעייניה, ושבתאוצות הביניים השמישות יותר בחיים האמיתיים היא מהירה משמעותית מדגם הבנזין.  

​ אבארט 2023 500e נחשפת - פחות כוח, יותר מהירות
צילום: אבארט

האבארט מקבלת בסיס גלגלים ארוך ב-2.4 ס"מ בהשוואה לפיאט עליה היא מבוססת, ומפשק מורחב בלא פחות מ-6 ס"מ. החברה לא סיפקה פרטים על שדרוגי מתלים ובלמים, אבל ציינה שה-500e הייתה מהירה בשנייה במסלול הניסויים הקצר-יחסית של פיאט בבאלוקו, בהשוואה לאבארט 595 בנזין המוחלפת - וזה בהחלט מרשים.

אבארט נמנעה במכוון מלספק מספר נתונים מרכזיים שעשויים לצנן קצת את ההתלהבות, כמו משקל עצמי, מהירות מרבית וטווח חשמלי; המהירות, כמקובל בדגמים חשמליים, ודאי תהיה נמוכה מזו של גרסאות הבנזין; נתון הטווח יהיה נמוך אף הוא מזה של ה-500e הרגילה, שכן היא משתמשת באותה סוללה של 42 קוט"ש שמעניקה טווח של 320 ק"מ בפיאט החשמלית - אך "סובלת" ממנוע מחוזק ומחישוקים מוגדלים שידועים כמקצרי טווח.

​ אבארט 2023 500e נחשפת - פחות כוח, יותר מהירות
צילום: אבארט

נהגים המודאגים מהיעדר צליל ספורטיבי מהמנוע החשמלי יוכלו ליהנות ממחולל סאונד תקני, אשר מסוגל להפיק צליל פליטה המבוסס על זה של דגמי הבנזין, וישמע בתוך ומחוץ לרכב (ואם אתם לא בקטע של צלילי פליטה מזויפים... תשמחו לדעת שניתן לכבות אותו).

מבחוץ, כפי שכבר דיווחנו, יחליף כיתוב ABARTH ענקי את הלוגו הרגיל של פיאט, כאשר תג העקרב יושב כעת על מכסה המנוע. הפגוש הקדמי ייחודי עם פתחי אוורור אגרסיביים יותר בצדדים וכונס אוויר מרכזי מחורר. גם חצאיות הצד חדשות, והדיפיוזר בתחתית הפגוש האחורי מקבל תוספות לבנות שיתאימו לספליטר בפגוש הקדמי.

​ אבארט 2023 500e נחשפת - פחות כוח, יותר מהירות
צילום: אבארט

תגי העקרב של אבארט בצדדים הותאמו כך שיתאימו לווייב החשמלי, והמכונית זוכה לחישוקי 18 אינץ' חדשים ומדבקות צד די מגניבות, לשם שינוי.

מהדורת ההשקה "סקורפיוניסימה" (שתשווק ב-1949 יחידות, לציון שנת השקת המותג) תוצע בשני צבעים (ירוק זרחני או כחול) ותקבל הגה בעל שלושה חישורים, ריפוד אלקנטרה, ודוושות וספי דלתות מתכתיים.

למרות שמחיר טרם פורסם, ספר ההזמנות נפתח רשמית באירופה. מסירות צפויות ביוני 2023, וקרוב לוודאי שנראה אותה בישראל סביב אותה תקופה.

​ אבארט 2023 500e נחשפת - פחות כוח, יותר מהירות
צילום: אבארט