לקסוס ישראל הכריזה היום (שלישי) על תחילת השיווק של הדור החמישי של RX, רכב הפנאי הוותיק שלה. דגם זה הוצג בסוף 1997 והיה שני מסוגו של מותג יוקרה (לאחר מרצדס ML, לפני ב.מ.וו X5). הדור החמישי הושק במאי השנה, שבע שנים לאחר קודמו.

דגם אחד
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה GA של לקסוס (זהה ל-TNGA של טויוטה) בגרסה K, אותה הוא חולק עם דגמי NX ו-ES של לקסוס וגם עם קאמרי והיילנדר של טויוטה.

ביחס לדגם הקודם, הרצפה החדשה אפשרה הפחתת משקל של כ-90 ק"ג, הנמכת מרכז הכובד ב-1.5 ס"מ והגדלת מרחב הפנים. לקסוס RX החדש יוצע רק בגרסאות היברידיות ועם הנעה כפולה בלבד.

בהשוואה לקודמו, בסיס הגלגלים ארוך ב-6 ס"מ ל-285 ס"מ ואילו האורך ללא שינוי, 489 ס"מ, כך שסרחי העודף קטנו. הרוחב גדל ב-2.5 ס"מ ל-192 ס"מ, הגובה כמעט ללא שינוי עם נתון של 169.5 ס"מ. נפח תא המטען כעת 461 ליטרים, 8 ליטרים יותר מאשר בדור הקודם.

​לקסוס RX החדש בארץ – מחיר החל מ־400,000 שקלים
צילום: Lexus

העיצוב דומה לזה של הדגם הקודם, אך הוא דינמי יותר – גם בגלל הפרופורציות המשופרות, גם בגלל עיצוב החזית שהיא כעת אגרסיבית יותר ויחידות התאורה הצרות, גם מאחור. 

שלוש גרסאות
היצע יחידות הכוח גדל משתיים לשלוש, כולל לראשונה גרסה היברידית-נטענת ואילו גרסת הבנזין (3.5 ל', V6) אינה מוצעת עוד.

​לקסוס RX החדש בארץ – מחיר החל מ־400,000 שקלים
צילום: Lexus

הגרסה ההיברידית 350h מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 190 כ"ס, במנוע חשמלי קדמי עם 182 כ"ס ומנוע חשמלי אחורי להנעה כפולה המנפק 54 כ"ס. התפוקה המשולבת היא 250 כ"ס ו-32.2 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.9 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש, צריכת הדלק היא 15.9 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 8.  

הגרסה ההיברידית-נטענת +450h כוללת אותם מנועים באותו מבנה, אך ההספק המשולב גדול יותר ועומד על 309 כ"ס. הביצועים נשכרים בהתאם: משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.5 שניות. סוללה של 18.1 קוט"ש מעניקה טווח של 67 ק"מ. הציון הירוק הוא 1. בגרסה זו מכל דלק מוקטן ב-10 ליטרים, ל-55 ליטרים.

​לקסוס RX החדש בארץ – מחיר החל מ־400,000 שקלים
צילום: Lexus

גרסה חדשה לגמרי היא 500h ההיברידית. בזו מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.4 ליטר, והוא מייצר 272 כ"ס. בנוסף, הספקי המנועים החשמליים ביחס למיקומם הפוך; לקדמי 87 כ"ס ואילו לאחורי 103 כ"ס, והתפוקה המשולבת הא 371 כ"ס ו-56.1 קג"מ. לרכב תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.2 שניות. צריכת הדלק 12.3 ק"מ/ל' והציון הירוק 15.

ב־500h מערך הנעה כפולה הנקרא 'דיירקט4' והוא מתקדם יותר, מכוון ליכולת דינמית גבוהה; חלוקת הכוח יכולה לנוע בין 100% לפנים ועד ל-80% מאחור. בנוסף, לגרסה זו היגוי אחורי של 4 מעלות. במערכת הבלימה דיסקים מאווררים בקוטר 400 מ"מ מלפנים, 340 מ"מ מאחור.

​לקסוס RX החדש בארץ – מחיר החל מ־400,000 שקלים
צילום: Lexus

ארבע רמות אבזור
הדגם החדש מוצע בארבע רמות גימור. מפרט הבטיחות בכולן כולל לא פחות מ-12 כריות אוויר – ובנוסף: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולות זיהוי משופרות, ניטור היקפי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על הרכב במרכזו ואפילו מעבר נתיב אוטונומי.

לקסוס RX בגרסת 350h מוצע ברמת הגימור 'קיושו' שמחירה 400,000 שקלים, ובמפרט האבזור שלה תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, מולטימדיה עם צג "14 המתממשק עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי-עור.

​לקסוס RX החדש בארץ – מחיר החל מ־400,000 שקלים
צילום: Lexus

אותה גרסת 350h מוצעת גם ברמת הגימור 'הדורי' ומחירה 440,000 שקלים, וזו גם רמת הגימור הראשונה ב-+450h שמחירה הוא 465,000 שקלים. בזו חישוקי "21, גג זכוכית גדול יותר, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי ואוורור בשני המושבים הקדמיים, תאורת אווירה, ריפוד עור.

גרסת +450h מוצעת גם ברמת הגימור 'טאקומי' במחיר 500,000 שקלים, ולזו בולמים נשלטים אלקטרונית – ובנוסף: תאורת לד אדפטיבית, תצוגה עילית, מראה המקרינה תמונת מצלמה אחורית, מערכת שמע של מרק לווינסון, אוורור למושבים האחוריים שניתן לקפלם באופן חשמלי, ריפוד עור מהודר עוד יותר.

גרסת 500h מוצעת רק ברמת הגימור 'F ספורט' ומחירה 550,0000 שקלים. מפרט האבזור זהה לזה שב'טאקומי', ולרכב פריטי עיצוב ייחודיים בחוץ ובפנים.  
 
​לקסוס RX החדש בארץ – מחיר החל מ־400,000 שקלים
צילום: Lexus