קיה הציגה את היורשת של הריו הוותיקה, והעניקה לה שם חדש - K3. שם הדגם הזה הוצמד בעבר לפורטה הגדולה יותר בחלק מהשווקים, ועשוי לרמז על שאיפה למצב את הדגם גבוה מבעבר - עניין שנתמך גם בממדים גדולים משמעותית מאלו של הריו המוחלפת.

המעבר לשם החדש הינו חלק מאסטרטגיה גלובלית חדשה של היצרנית, ומאחר ומחליפת האופטימה נקראת כיום K5 בכל השווקים, קרוב לוודאי שמחליפת הפורטה תיקרא K4.

בהשקה הוצגה ה-K3 רק במרכב סדאן הפופולרי בשווקים העיקריים שבהם תימכר המכונית (דרום אמריקה, מזרח אירופה, המזרח התיכון ואסיה - מה שמכונה "שווקים מתפתחים") - אולם כלי תקשורת מקסיקניים מדווחים כי גרסת האצ'בק תוצג בהמשך.

הוצגה קיה K3 - מחליפת הריו
צילום: קיה

העיצוב האגרסיבי מוכר מהדגמים העדכניים של היצרנית, לרבות K5 הנזכרת לעיל ורכב הפנאי החשמלי הגדול EV9, ובאופן מעניין כולל קישוטי "פנאי" כדי להגביר את המשיכה שלו: בתי גלגלים עם מסגרת שחורה, ספי דלתות ופגושים מפלסטיק שחור והגבהת מרכב קלה. הזנב, כמקובל בפלח המשפחתיות הקטנות (כלומר, סופרמיני עם באגאז' נפרד), נראה קצת כתוספת שלאחר יד ולא משתלב בהרמוניה בשאר המרכב.

הממדים, כאמור, צמחו משמעותית - אורכה של ה-K3 החדשה הוא 455 ס"מ - ארוך ב-17 ס"מ מהריו היוצאת, וקצר רק ב-9 ס"מ מהפורטה הנוכחית.

הוצגה קיה K3 - מחליפת הריו
צילום: קיה

פרטים טכניים נוספים לא פורסמו, אך בתמונת תא הנוסעים ניתן לראות צמד מסכי 10.25 אינץ' מחוברים, כמקובל בדגמי קיה העדכניים, לצד הגה דו-חישורי ייחודי. מאחר וזו אחות תאומה של יונדאי אקסנט, קרוב לוודאי שגם המנועים יהיו זהים לאלו של האקסנט החדשה, שנחשפה בחודש מרץ האחרון; מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או תיבה אוטומטית רציפה, לצד מנוע טורבו-בנזין בנפח זהה (150 כ"ס) עם תיבה ידנית או תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.

לא ברור אם, מתי ועם אילו מנועים תוצע ה-K3 במערב, מאחר והקטגוריה כולה סובלת מדעיכת מכירות ומעבר של הלקוחות מדגמי סדאן לרכבי פנאי.

הוצגה קיה K3 - מחליפת הריו
צילום: קיה