כפי שדיווחנו בעבר, אופל מחזירה באופן רשמי את השם פרונטרה להיצע הדגמים שלה – הפעם כרכב פנאי קטן (B-SUV) שיחליף בהיצע את אופל קרוסלנד הוותיק. נזכיר, בין השנים 1991-2004 שיווקה אופל רכב שטח של ממש בשם פרונטרה, למעשה הגרסה שלה לאיסוזו רודיאו המוכר, והדגם אף שווק לתקופה קצרה בישראל.

אופל פרונטרה נחשף
צילום: אופל
 

פרונטרה החדשה

כעת, כאמור, הדור החדש של פרונטרה יהיה לרכב פנאי רך בסגמנט הקטן – רחוק מאוד מאותו רכב שטח קשוח של שנות ה-90'. ובכל זאת, נראה כי באופל בחרו בשם מן העבר כדי לקרב אותו בתדמית אל אותו רכב קשוח מן העבר ובכך לסמן שמדובר ברכב פנאי של ממש להבדיל מקרוסלנד היוצא שהיה מעט מיניוואני במראה ובמבנה. 

העיצוב החיצוני הפעם מאמץ קווים תכליתיים ורבועים יותר המעניקים לפרונטרה מראה קשוח של רכב גדול ממה שהוא. החזית מתאפיינת בסבכה ה'וייזור' החדשה של היצרנית בה משולבות יחידות התאורה ולהשלמת המופע השטחי דמוי מגן גחון מלפנים ומאחור, תפיחות כוח מעל לקשתות הגלגלים מאחור וחצאיות צד שחורות. לפחות כאופציה יוצע הדגם עם צביעה דו-גוונית.

אופל פרונטרה 2024
צילום: אופל

בסביבת הנהג ישנו הסידור העדכני של היצרנית הכולל צמד מסכים בגודל 10 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור) – אחד ללוח המחוונים ואחד למסך המולטימדיה הפונה קלות כלפי הנהג. כאופציה ניתן לבחור גם במעמד מובנה לטלפון הנייד אשר יוכל אפילו להתקשר עם הרכב כך שניתן יהיה לתפעלו מהכפתורים של גלגל ההגה. 

באופל מציינים כמה פתרונות "חכמים" ליום יום: מטען אלחוטי עם מערך קירור עצמאי, פיזור נדיב של שקעי טעינה, רצועה לעיגון מכשירי גדולים בזמן טעינה (טאבלט, למשל) בתוך הקונסולה המרכזית, כיסים יעודיים לטלפונים הניידים בגב המושבים מלפנים (לטובת היושבים מאחור) ועוד.

אופל פרונטרה סביבת נהג
צילום: אופל

נתוני המידות טרם פורסמו אולם באופל מציינים כי נפח תא המטען יעמוד על 460 ל' נדיבים למדי לסגמנט. עם קיפול המושבים הנפח הכולל יעמוד על עד 1,600 ל'. עוד מציינים באופל כי מסילות הגג הן לא רק ליופי: ניתן להעמיס עליהן מטען עד למשקל של 200 ק"ג. 

היצע המנועים לא נחשף, אולם באופל מציינים כי הדגם יוצא בגרסה חשמלית או עם מערכת הנעה היברידית-מתונה 48V. דגמים אחרים בסטלנטיס עושים שימוש במנוע ה-1.2 ל' החדש (היברידי-מתון) בהספק של 100-136 כ"ס. הגרסה החשמלית צפויה להשתמש במערך המוכר הכולל מנוע יחיד עם 156 כ"ס וסוללת 51-54 קוט"ש לטווח של עד 400 ק"מ. בעתיד עשויה להצטרף להיצע גם גרסת הנעה כפולה חשמלית.

מלובינסקי, יבואנית דגמי אופל לישראל, נמסר כי פרונטרה החדש צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה.

אופל פרונטרה
צילום: אופל