מרצדס אקטרוס L – אווירודינמיות

הדגם הכבד לעבודות קו של מרצדס, אקטרוס, מוצע כעת גם בגרסת L חדשה לגמרי ולהספקה בדצמבר השנה. דגם זה מבוססת על תא־נהג במבנה 'עתידני' בשם ProCabin לאווירודינמיות משופרת ולזה גם מערכות עזר מתקדמות לנהג. תא הנהג החדש ארוך ב־8 ס"מ מהרגיל, ויחד עם הזוויות המעוגלות שלו הוא מאפשר חיסכון של 3% בצריכת הדלק. בתא נהג זה גם מערכת עזר אקטיבית לבלימה 6 ועזר בהגנת צד 2, ולפי מרצדס לאלה יכולות גבוהות מהנדרש בתקנות הבטיחות המחייבות. בנוסף, בתא הנהג מערכת אינטראקטיב 2 ושירותים דיגיטליים נוספים יוטמעו בה באביב 2025.

מגמה ירוקה, תכנית האוטונומיה
צילום: מרצדס
 

מאן וסקניה אוטונומיות – פיתוח מואץ לרכב ללא־נהג

יצרניות המשאיות מאן וסקניה הודיעו על שותפות חדשה לפיתוח רכב כבד בשימוש יום־יומי לנהיגה אוטונומית בין מרכזים לוגיסטיים (hub-to-hub). שת"פ זה עם יצרנית המערכות לנהיגה אוטומטית פלוס (Plus) האמריקאית, הוא חלק מפעילות נרחבת בתחום זה של קבוצת טראטון (TRATON) הכוללת את מאן וסקניה, גם את פולקסווגן דרום־אמריקה, חלק מקבוצת פולקסווגן (VAG). למערכת כזאת המאפשרת נהיגה אוטונומית בשלב 4, יכולת לצמצם תאונות הנגרמות בגלל עייפות, להקל על מחסור בנהגים ולאפשר ביצוע מיטבי של משימות הובלה. ניסויים ייערכו השנה, וב־2025 יעבור הביצוע שלב ליישום של ממש בהתאם לתקנות בתחום נהיגה אוטונומית כפי שהתקבלו בגרמניה ב־2021.

מגמה ירוקה, תכנית האוטונומיה
צילום: מאן
 

דיימלר ריזון – חלוקה בחשמל

יצרנית הרכב הכבד דיימלר — השם הרשמי של החברה המייצרת את האוטובוסים והמשאיות של מרצדס ושאר המותגים השייכים לה — הכריזה על המשאית החשמלית האמריקאית ריזון (Rizon). דגם זה מוצע כמשאית שלדה בגרסאות משקל של קלאס 4 (6.4-7.3 טון) וקלאס 5 (7.3-8.6 טון) האמריקאיות ומיועד לעבודות חלוקה, וסך כל הגרסאות שלו מגיע לשבע. ההכרזה מתייחסת לתחילת השיווק של משאיות אלה בקליפורניה, המדינה המובילה בארה"ב מאז תחילת שנות השבעים בכל הקשור לפליטת מזהמים. משאיות אלה מעניקות טווח עד 250 ק"מ, ואלה מוצעות בשכירות או בליסינג.

מגמה ירוקה, תכנית האוטונומיה
צילום: דיימלר