הטריביוט של מאזדה לא זכה לנחת רבה בשוק שלנו. לא שהוא אשם – סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים, הפופולרי מאד באירופה ובארה^ב, פשוט זעיר בהיקפו אצלנו, כאשר גם דגמים מובילים כמו הונדה CR-V מתקשים להגיע למכירות שנתיות של 3 ספרות. לאור זאת, הופסק לאחרונה יבוא המאזדה טריביוט, אחרי שלוש שנים פושרות בשוק. בחו^ל, לעומת זאת, עודכן עתה הדגם – יחד עם תאומו לבית פורד, ה'אסקייפ' – על-ידי הוספת מנוע חדש. מדובר במנוע ה-MZR המתקדם המוכר לנו מהמאזדה6, בעל 4 ציל' בנפח 2.3 ל' – מנוע שפורד מחזיקים ממנו עד כדי כך שהוא משמש במגוון רחב של דגמים ותופס תפקיד מרכזי באסטרטגיה הגלובלית של הקונצרן; אותו מנוע משמש, למשל, בגרסת הכלאיים הקרובה של האסקייפ, במאזדה MPV ועוד. המנוע החדש מחליף את מנוע ה-2.0 ל' הקודם, שלא הגיע אלינו, ובטריביוט הוא מפיק 147 כ^ס ו-20.4 קג^מ. מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ל' שהגיע אלינו עבר שדרוג קל במערכת ניהול המנוע, ומפיק כעת עוד 3 כ^ס – 207 בסה^כ. בנוסף למנועים המשופרים, בוצעו עדכונים למיתלים ומערכת ההיגוי, שופר בידוד הרעשים החיצוניים, ותא הנוסעים עבר רענון. רמת האבזור שופרה אף היא – וחבל שרק הגויים יהנו מכל זה. 'דלק מוטורס', עושה רושם, יסתדרו לא רע גם כך.