הרכב שאתם רואים כאן הוא פרוייקט יוצא דופן: אין מדובר באיור-מחשב או מכונית רעיון שהיא קליפה עיצובית, אלא רכב עובד ונוסע אשר נבנה על-ידי 150 סטודנטים ועובדים מתלמדים של מרצדס, מתחומים שונים. למעשה בוצעה כאן אינטגרציה בין התחומים השונים של פיתוח ובניית מכוניות, וזאת תוך כדי מתן דגש לאמצעי הנעה ידידותי לסביבה.
מרצדס F-Cell רודסטר: העתיד (האיטי) של הרכב?
צילום: מנהל
כפי שניתן לנחש משמה מונעת ה-F-Cell על ידי תא דלק, בהספק של... 1.2 קילוואט, שהם כ-1.6 כ"ס בלבד. תכנון מינימליסטי כולל שימוש בצמיגים דקיקים גדולי קוטר ושימוש בחומרים קלים במיוחד הביא למשקל נמוך במיוחד; המהירות המירבית היא 25 קמ"ש צנועים, אבל טווח הנסיעה מרשים ועומד על 350 ק"מ – מן הסתם ללא עליות תלולות. מוטיב הגלגלים הגדולים הוא חלק מהמראה הכללי שמהווה הומאז' ל"פטנט קאר" מ-1986, מכוניתו משולשת-הגלגלים של קארל בנץ אשר רשם עבורה פטנט – הראשון שהוצא עבור מכונית כלשהי בהיסטוריה. בעיני רבים נחשבת ה"פטנט קאר" למכונית הראשונה בעולם.
מרצדס F-Cell רודסטר: העתיד (האיטי) של הרכב?
צילום: מנהל
במונחים של היום, רכב כמו ה-F-Cell הוא לא יותר מאשר תחליף-קלנועית מפואר. אבל מי יודע, אולי בעתיד – אחרי שנדלדל את כל מרבצי דלק-המאובנים של כדור הארץ – לא תהיה לכולנו ברירה אלא להסתדר עם כלים אולטרא-קלילים וחסכוניים מסוג זה.