לפני שלושה שבועות הצגנו בפניכם את ה-CL של מרצדס, לאחר מתיחת פנים. ובכן עכשיו מגיע תור גרסאות ה-AMG, עליהן הוכרז אתמול – קודם כל בשוק האמריקני, דווקא. הכוכבת הראשית היא גרסת CL 63 AMG, עימה מתעקשת מרצדס להמשיך את המגמה של "לא באמת צריך שיהיה קשר בין המספר לנפח המנוע". מנוע ה-V8 הנוכחי המשרת את גרסאות AMG של מרצדס הוא בעל נפח של 6.2 ל', מה שלא מפריע למרצדס להתייחס אליו באופן עקבי כ-6.3 ל' (וכמובן כך גם הכינוי המלווהאת הגרסאות המדוברות, 63). אבל בגרסת AMG של ה-CL המחודשת ננטש מנוע זה לטובת דור חדש של מנועי AMG: לא עוד אטמוספרי אלא מוגדש טורבו, עם צמד מגדשים, הזרקה ישירה ונפח של 5.5 ל'. להזכירכם, לפני המנוע הנוכחי השתמשה מרצדס במנועי V8 בעלי מגדש על עבור גרסאות AMG שלה, כך שעכשיו למעשה משלימה החברה את כל שיטות היניקה הקיימות (למעט שילוב של שני סוגי ההגדשה כמו בחלק ממנועי ה-TSI של פולקסווגן. אולי זה יהיה הצעד הבא...)
על כל פנים, המנוע החדש מקבל תוספת קלה להספק אבל תגבור משמעותי למומנט. ההספק המרבי עולה ל-544 כ"ס (לעומת 525), כאשר המומנט המרבי קופץ מ-64.2 קג"מ המושגים ב-5,200 סל"ד ל-81.6 קג"מ המתקבלים כבר החל מ-2,000 סל"ד ועד 4,500 סל"ד. וזה לא הכל: אפשר להזמין את המנוע עם חבילת ביצועים, המעלה את ההספק ל-571 כ"ס ואת המומנט ל-91.8 קג"מ!
ואם לא די בתוספת הכוח, מרצדס מצהירה על ירידה דרמטית של 25% בצריכת הדלק – כמובן עם קיצוץ תואם בפליטת CO2. נתוני הביצועים הוצהרו רק במיילים, כאשר מדובר ב-4.4 שניות מ-0 ל-60 מייל/שעה (שהם קצת פחות מ-100 קמ"ש), כך שבכל מקרה לא מדובר בשינוי משמעותי לעומת ה-CL63 הנוכחית שמגיעה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. גרסת ה-571 כ"ס מקצצת עשירית מזמן ההאצה ל-100.
נציין כי המנוע החדש כבר הופיע בגרסה חד-פעמית של ה-S-קלאס שהוצגה מוקדם יותר השנה, כהומאז' למכונית-מירוץ של מרצדס מ-1971 – ה-300 SEL 6.8 AMG, שנטלה את המקום השני במירוץ 24 השעות של ספא באותה שנה.
יחד עם ה-CL63 עודכנה גם ה-CL65 אך באופן צנוע יותר. מנוע ה-V12 מוגדש-הטורבו בנפח 5.5 ל' שמר על נפחו, אך הספקו עלה קלות ל-629 כ"ס.
שתי גרסאות ה-AMG זוכות למערכות עזר חדשות, כמו למשל מערכת פיצוי על רוח צד המתקנת את ההגה בעצמה, מערכת לתיקון תת-היגוי באמצעות בלימה סלקטיבית, אמצעי התראה כגון זיהוי נמנום של הנהג, בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב וכן הלאה.