אבי נאור, מייסד עמותת אור ירוקישיבת סיכום שנת 2010 של אור ירוק נערכה בצילם של שלטי חוצות ענקיים המציגים תמונה לא מאוד מחמיאה של ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בכבישים, לצד כותרת ענק "שמע ישראל" הכתובה בפונטים תנכיים. אור ירוק כבר ביקרה את פעילותם של שרי תחבורה וגם את זה של מר אולמרט כשכיהן כראש הממשלה, אולם אור ירוק אף פעם לא עשתה זו בצורה כל כך בוטה ומוחצנת. לא סוד הוא שהמודעה הבולטת, משכה אש אל עמותת אור ירוק, השימוש במילות תפילה הרגיז אחדים, השימוש בשלטי חוצות שבתחתיתם מסר עם אותיות קטנות נתפש בעיניי אחרים כמסוכן וכלא מתאים לעמותה. לכן ברור היה שמסיבת העיתונאים תעמיד במרכזה את טענותיה של אור ירוק כנגד שר התחבורה – וכך גם היה.
השר מקצץ בתקציב
את המסיבה פתח דווקא צעיר לא מוכר, רותם הירשפלד, ששכל את אחיו גיא בתאונת דרכים, לה גרם נהג ספוג אלכוהול. למרות שאיני תומך בהצגת שכול כאג'נדה, ההספד המרגש של רותם היווה פתיחה נאותה למסיבת העיתונאים בשנה בה מספר ההרוגים עלה ב-8% ביחס לשנה הקודמת (למעלה מ-380 הרוגים ב-2010). אבי נאור, מייסד העמותה, שעלה לדבר מייד אחרי רותם, התקשה לעצור בדמעותיו ופתח במילים "אם כל מה שעשינו ב-15 שנות פעילות היה להציל ולו נפש אחת – אנחנו הצלחנו". מייד לאחר פתיחה זו, הסיר אבי את הכפפות ועבר לתקיפה ממוקדת על שר התחבורה והבטיחות בכבישים. "אדוני שר התחבורה אתה אחראי לכשל בטיפול במניעת תאונות". אבי הציג עובדות לחיזוק טענותיו לפיהם כשישראל כץ קיבל את המשרד, עמד תקציב הבטיחות של המשרד על 380 מיליון שקל, בשנה שאחריה ירד התקציב ל-300 מיליון ובשנה הבאה הוקצבו רק 250 מיליון שקל לטיפול תחום הבטיחות בדרכים. לשם דוגמה, ב-2008, עמד תקצוב משטרת התנועה על סך 100 מליון שקל, וזה יהיה כ-60 בשנה הקרובה (כולל תקצוב המצלמות). מע"צ קיבלה תקציב "צבוע" עבור בטיחות בסך 400 מיליון שקל בעוד שבשנה הקרובה ירד תקציב זה ל-250 מליון שקל (מתוך תקציב כולל של 4 מיליארד).
אין ראש
טענה נוספת אותה העלה אבי היא שבמשך שנה וחצי התנהלה הרשות ללא מנכ"ל. "אתם יכולים לתאר את צה"ל מתפקד שנה וחצי ללא רמטכ"ל" שאל אבי והוסיף שהשר אחרי לכשל, אפילו אם יש "נהג" שאשם בתאונה עצמה. הטענה שהעלה אבי בהקשר זה מוכרת היטב לקוראי אוטו שחוזר וטוען אותה במשך שנים: "אפילו אם נהג אשם או טעה, לא מגיע לו למות בגלל טעותו. זה באחריות השר ליצור תשתית תחבורתית, לספק חינוך תחבורתי לצעירים, לדאוג לאכיפה נכונה ומרתיעה ולפינוי והצלה ראויים כדי שאנשים לא ימותו בכבישים. יש להקציב תקציבים, לקבוע יעדים ולחתור לעמוד בהם. אבי פנה פומבית לראש הממשלה ואמר שהמשותף לכל המדינות בהן הבטיחות בכבישים משתפרת היא נטילת אחריות על ידי ראש המדינה לנושא. "מנהיגותך חשובה אדוני ראש הממשלה" סיים אבי את דבריו.
אחרי אבי, סקר מנכ"ל אור ירוק בצורה יותר מפורטת את השנה החולפת ושב והטיל את האחריות על השר שהממשלה מינתה אותו להיות שר הבטיחות בדרכים. הוא שב והדגיש שתקציב משרד התחבורה יעלה בשנה הקרובה, אך זה המופנה לבטיחות דווקא ירד. השר יכול להעביר 200 מיליון שקל מהתקציב לכבישים חדשים לשיפור 300 קילומטרים של כבישים אדומים ועיצוב מחדש של כ-100 צמתים מסוכנים, אך הוא מעדיף לגזור סרטים ולהלל את משרדו העוסק בסלילה של כבישים חדשים. הקיצוץ בכספי הבטיחות יחסל כליל את החינוך התעבורתי בבתי הספר, את פרויקט התנדבות הסטודנטים למשטרת התנועה, יקצץ בנוכחות שוטרים במקומות בילוי ספוגי אלכוהול, ויקטין מאוד את התקציב לפינו והצלה. 98 אנשים נצלו בשנה האחרונה על ידי כך שפונו לבתי החולים על ידי מסוקים. תקציב זה צומצם ועומד להיעלם כליל הזהיר אבואב. עוד ציין אבואב שבין הארצות המפותחות ישראל היא היחידה בה עלה מספר ההרוגים מתאונות הדרכים בשנה החולפת.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לקחת אחריות על נושא הבטיחות, הוא לא יכול להתחמק מזה, סיכם מנכל אור ירוק את הישיבה.
תגובת משרד התחבורה
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "עמותת 'אור ירוק' המתיימרת להיות חוד החנית של המאבק בתאונות הדרכים הפכה לגוף אינטרסנטי המנוהל כיום על ידי עסקנים פוליטיים ומניפולטיביים, המנצלים תקציבים בלתי מוגבלים העומדים לרשותם לצורך ניגוח פוליטי ולהאדרה עצמית.

"עמותת 'אור ירוק' מנהלת מזה שנתיים מסע תעמולה פרובוקטיבי נגד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ תוך גלישה לסגנון של הסתה פרועה, ושימוש בתמונות מרוטשות של שר בישראל, בדומה לקיים במשטרים אפלים. עוד לפני שהשר כץ התיישב בכיסאו יצאה העמותה בקמפיין אישי וארסי נגדו בעלות של מיליוני שקלים, קמפיין שהצטיין בטעם רע במיוחד, תוך שימוש בדם של חללים ופגיעה בכבוד ההרוגים ורגשות של משפחות הנספים בתאונות.

"תרבות השקר וטיעונים פופוליסטיים הפכו לנחלתה של העמותה. למרבה הצער האמת לא מפריעה לעמותה לתעתע בזיכרון הציבורי ולמכור לו מספרים מסולפים כאילו היו אמת. כך למשל נוהגת הרשות להפיץ נתונים על קיצוצים בתקציבים שמעולם לא קוצצו, כמו למשל הקיצוץ בחינוך התעבורתי".