ב.מ.וו X4
כשב.מ.וו הציגה את ה-X6, אי-שם לפני משהו כמו 5 שנים, לא יכולנו שלא לתהות על ייעודו. קשה היה לומר מי בדיוק צריך גרסת קופה ל-X5, ועוד עם 4 מושבים. אבל עם הצלחה לא מתווכחים וכעת זוכה ה-X6 לאח קטן. הוא מבוסס, ככל הנראה, על ב.מ.וו X3 איתו הוא חולק בסיס גלגלים, ומוגדר נכון לעכשיו כקונספט, כאשר גרסת הייצור צפויה להגיע בהמשך – לקראת תחילת שיווק בשנה הבאה.

בכל הנוגע לעיצוב, ה-X4 נראה כמו מיש-מש בין הסדרה 3 הנוכחית (וגרסת ה-GT עוד יותר), ל-X3 וגם לסדרה 4 החדשה, שהוצגה בדצמבר. אבל יותר מכל, הוא מזכיר את אחיו הגדול. הפרופורציות מעט גמלוניות, אך הוא מפצה על כך עם מידות זהות לאלו של ה-X3, שמשמען קצת פחות סרחי עודף, באופן יחסי. אורכו 465 ס"מ על בסיס גלגלים של 281 ס"מ. הוא רחב יותר מה-X3 עם 191.5 ס"מ ונמוך ממנו עם 162 ס"מ. אלה תורמים קצת לצללית, ואפשר להוסיף גם את חישוקי ה-21 אינץ', שמצליחים להיראות דווקא די קטנים.

נכון לעכשיו, ב.מ.וו לא מפרסמת נתונים טכניים מעבר למידות, וכנ"ל לגבי תמונות של תא הנוסעים. היא לא מציינת אם יהיו ל-X4 ארבעה מושבים או יותר (ב-X6 קיימות שתי האפשרויות), או אילו יחידות הנעה יכלול ההיצע. תשובות לכל אלה יגיעו בהמשך השנה, עת תוצג גרסת הייצור. בינתיים, נוכל להניח (בבטחה) שהיצע המנועים יהיה דומה עד זהה לזה של ה-X3, ההנעה תהיה כפולה ושלתיבה יהיו 8 הילוכים.
מצד אחד, ה-X4 יציע פיתרון משונה לבעיה שלא הייתה. מצד שני, זה כנראה יעבוד לו. עד שיתקבלו כל התשובות והפרטים, אנחנו נתעסק בלהתרגל אליו.