אחרי שנענש בקטע הראשון של הדקאר הדרום אמריקאי (על חריגה מהמהירות המותרת באזור מוגבל מהירות), חזר נאסר אל-עטיה להוביל את דירוג המכוניות כבר ביום השני, ונצחונו ביום הרביעי מבסס את יתרונו בצמרת. אל עטיה אמנם התחרה על המקום הראשון ביום הרביעי עם נני רומא, מנצח אשתקד, אך זה האחרון כבר נמצא מחוץ לתמונה בגלל תקלה במשאבת המים של המיני שעכבה אותו למשך שעות ביום הראשון, ולמעשה "חיסלה" את סיכוייו להתברג בצמרת.
דקאר 2015 יוצא לדרך

המתחרה השני של אל-עטיה, אורלנדו טראנובה (גם הוא במיני), שניצח ביום הראשון אך התהפך והפסיד זמן בשני, היה שוב המהיר ביותר ביום השלישי וטיפס אל המקום השלישי. אך שבר במתלה האחורי ביום הרביעי הארוך – רק קטע הקישור הראשון, לבדו, היה באורך של 800 ק"מ! – דרדר אותו שוב לאחור. כך שתמונת המצב הנוכחית, בסיכום היום הרביעי, היא שג'יניאל דה-וויליר, בטויוטה, אוחז בבטחה במקום השני, לפני יאזיד אל-ראג'י – גם הוא בטנדר של טויוטה.
דקאר 2015: אל-עטיה לוקח שליטה
צילום: מנהל
סטפן פטרהנסל מפיג'ו שומר על קצב סולידי

ופיג'ו? קרלוס סיינז (שנהנה מיום מוצלח ביום שלישי) סבל מבעיות במערך הטורבו של הפיג'ו 2008, ונאלץ לעצור לתיקונים ארוכים. סטפן פטרהנסל, לעומתו, שמר על זמן סולידי ביום הרביעי, שהביא אותו למקום החמישי, והוא נמצא כעת במקום ה-12 בדירוג הכללי. אבל צריך לזכור שפיג'ו באה עם ציפיות נמוכות לאירוע, ומתייחסת אליו כאל המשך תהליך הפיתוח של הרכב.

בתחום האופנועים שמענו על מותו של מייקל הרניק, רוכב פולני שהשתתף בפעם הראשונה בדקאר. הוא נמצא מת לא הרחק מנקודת הסיום של הקטע השלישי, והנסיבות עדיין נחקרות. בדירוג הכללי מוליך ג'ון ברדה הספרדי בהונדה, שאף ניצח ביום הרביעי. אחריו בן ארצו מארק קומה (KTM) ופאולו גונקלבס (הונדה).
דקאר 2015: אל-עטיה לוקח שליטה
צילום: מנהל
נאסר אל-עטיה התמקם בנוחות במקום הראשון